“נהנה מפירות עמלו במשך שנים”: המשנה ליועמ”ש אבי ליכט פורש מתפקידו

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט יפרוש בקרוב מתפקידו ויסיים את שירותו במשרד המשפטים לאחר יותר מ-20 שנה • בתפקידו הנוכחי, הקים ליכט את המחלקה לניהול ולתפקידים מיוחדים בייעוץ וחקיקה
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ח / 14.05.2018 11:30

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, יפרוש בקרוב מתפקידו ויסיים את שירותו במשרד המשפטים, לאחר למעלה מ-20 שנה.

בתפקידו הנוכחי, הקים ליכט את המחלקה לניהול ולתפקידים מיוחדים בייעוץ וחקיקה, המהווה כלי ארגוני וניהולי בעל חשיבות אסטרטגית מבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

אחד הפרוייקטים החשובים שבוצעו במסגרת זו, ביוזמתו ובהובלתו של ליכט, היה המדריך הפנימי לעבודת ייעוץ וחקיקה, שגובש בעבודת מטה רחבה במשך כשנה ואושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

המדריך כולל את הייעוד והערכים של ייעוץ וחקיקה, תחומי אחריותה, תפקידיה, כפיפותה וגבולות הגזרה שלה. לצד זה, כולל המדריך את שיטת העבודה ותהליכי העבודה העיקריים בייעוץ וחקיקה. מטרתו להדריך את עבודת המשפטנים בייעוץ וחקיקה ולהוות כלי עזר לכלל המשפטנים במערך הייעוץ המשפטי לממשלה.

בשנה החולפת השלים ליכט גם את הרפורמה בדיני חדלות פרעון – אחד ממהלכי החקיקה הגדולים והמורכבים ביותר שנעשו בשנים האחרונות. הרפורמה כוללת למעלה מ-400 סעיפים, ונוגעת כמעט בכל תחום במשפט האזרחי.

כמו כן, ריכז ליכט את הטיפול בשורה של סוגיות משפטיות רוחביות, בהן גם תקציב המדינה, חוק ההסדרים, עניין הצפיפות בבתי הסוהר והעתירה לבג”ץ בעניין חוק ההסדרה, והיה אמון על הטיפול בהתייצבויות היועץ המשפטי לממשלה. .

לפני תפקידו הנוכחי כיהן ליכט במשך כשבע שנים בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקאלי), במהלכן הוביל בהצלחה רבה את הטיפול המשפטי בשורה ארוכה של נושאים כלכליים מורכבים מתחומי החקיקה התאגידית, לרבות תיקוני חוק החברות, הגברת התחרות וצמצום הריכוזיות, וכן מתווה הגז.

לפני כן שימש כפרקליט במחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, במשך 11 שנה, וייצג את המדינה במאות עתירות מתחומי המשפט החוקתי, הרגולציה, נושאים ביטחוניים, משפט בין לאומי ויחסי דת ומדינה.

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה: “אבי ליכט הוא משרת ציבור מהמעלה הראשונה. מהמשפטנים המובילים במגזר הציבורי שתרם רבות למדינת ישראל בביצוע רפורמות שונות, החל מרפורמת הסלולר, עבור במתווה הגז וכלה (רק לאחרונה) בחוק חדלות פרעון החשוב. הרפורמות שבהן לקח חלק הן בנות דמותו. שילוב של תפיסת שוק חופשי יחד עם חכמה משפטית רבה ורגישות אמיתית לצרכי החברה”.

היא הוסיפה: “אבי צמח בשנותיו הראשונות במשרד במחלקת הבגצים, והתקדם בשנים האחרונות לתפקידים הבכירים ביותר במחלקת יעוץ וחקיקה. אני מודה לו על עבודתו המקצועית, מאחלת לו בהצלחה בהמשך דרכו ובטוחה שהוא עוד יקרא לדגל”.

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט: “אנו נפרדים מאחד המשפטנים המצוינים והמוערכים ביותר בשירות המשפטי הציבורי, אשר חותם קריירה מפוארת בשירות המדינה”.

מנדלבליט הוסיף: “אבקש להעלות על נס במיוחד את תרומתו של אבי ליכט לגיבוש תורה סדורה לעבודת הייעוץ המשפטי לממשלה, על כל מרכיביו – היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה ומחלקות ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים – פרויקט הדגל של הייעוץ המשפטי לממשלה, אשר נושא כבר היום פירות בדמות שיפור השירות המקצועי שניתן על ידי יעוץ וחקיקה, ואשר עתיד להותיר חותם לעוד שנים רבות.

“ליכט היה האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, בעל כישורים ניהוליים מוכחים, ויכולות משפטיות מעולות. במשך למעלה מ-20 שנה אבי העמיד את יכולותיו הגבוהות לרשות המדינה, ותרם תרומה מכרעת לעבודת הממשלה, לקידום שלטון החוק, ולהגנה על זכויות האדם. אני משוכנע שנהנה מפירות עמלו במשך שנים רבות בעתיד, ואאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה בהמשך דרכו המקצועית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות