חודרים מרצועת עזה חשפו בשב”כ: כך פועל חמאס לעידוד הטרור בגדר

השב"כ פרסם הבוקר מידע שנאסף בחקירות של מחבלים שחדרו מרצועת עזה לישראל • בין היתר מתברר: איראן מממנת חלק מהפעילות • חמאס מעודד ילדים ונערים לחצות את הגדר
חיים טוויל
כ"ט אייר התשע"ח / 14.05.2018 11:03

השב”כ חושף הבוקר (שני) מידע שהתקבל בחקירות של פלסטינים מרצועת עזה, אשר נעצרו לאחר חדירתם לישראל.

מהמידע שנאסף עולה, כי תנועת חמאס מעודדת ושולחת מטעמה מפגינים לגזרת הגדר, למטרת פעילות אלימות ופגיעה בתשתיות הביטחון. בנוסף עלה כי איראן מעבירה מימון עבור החמאס, המיועד למימון הפעילות האלימה בגזרת הגדר ברצועת עזה.

כך, למשל, לפני כשבועיים נעצר יחיא עיג’לה, צעיר בן 19 תושב העיר עזה, מחבל בארגון הטרור חמאס, אשר עשה דרכו לישראל לצורך גניבת מצלמת אבטחה וחיתוך הגדר לאורך רצועת עזה.

במסגרת חקירתו בשב”כ עלה, כי החמאס מתדרך את הפעילים לחתוך את הגדר ולגנוב את מצלמות האבטחה, על מנת לסייע במשיכתה והפלתה של הגדר וכן לשבש את פעילות צה”ל לקראת יום ‘הנכבה’.

עוד התברר, כי ארגון החמאס דואג כי הפעילות תשוקף לתקשורת כהתקוממות עממית ולא כפעילות אלימה, המובלת על ידי פעיליו.

פעילי החמאס, המוטמעים בין אזרחי רצועת עזה, לוקחים חלק פעיל בפעילויות המחאה האלימות לאורך הגדר בכל ימי השישי, כאשר הפעילים נושאים עמם בקבוקי בנזין, סכין ומספרי ברזל/קאטר גדול.

תפקידי פעילי החמאס בפעילויות אלו הוא לספק צמיגים לאזרחי רצועת עזה ולסייע בהבערתם, במטרה ליצור מסך עשן סמיך ככל שניתן, להתסיס את תושבי הרצועה, במטרה להביא לשכנועם לחדור לתוך שטח ישראל, לסייע בידויי בקבוקי תבערה ולהכין עפיפוני תבערה ומסירתם לפעילים האלימים.

עוד עולה מהחקירה, כי חל איסור על פעילי הטרור של חמאס עצמם להתקרב לגדר, מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על ידי כוחות צה”ל, אלא אם הגדר נופלת ואז עליהם להיכנס חמושים לישראל בחסות ההמון ולבצע פיגועים.

סלים אבו דאהר, צעיר בן 21 תושב רצועת עזה, אשר חדר לישראל במטרה לשרוף שדות וחורשות, סיפר בחקירתו בשב”כ כי ארגון החמאס מממן את הפעילות האלימה, במסגרתה נשלחים עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל.

במסגרת החקירה עלה, כי פעילי החמאס מסתובבים בקרב הפעילים האלימים כשהם לבושים בבגדים אזרחיים ומספקים את הבנזין עבור עפיפוני התבערה, זאת במטרה להצית ולשרוף את השדות בשטחי ישראל.

נחקר נוסף סיפר בחקירתו כיצד חמאס מעודד ילדים ונערים לחצות את הגדר.

לפני עשרה ימים נתפסו על ידי כוחות צה”ל שלושה פלסטינים תושבי רצועת עזה, לאחר שחצו את גדר המערכת לעבר מדינת ישראל.

אחד החודרים מסר בתחקורו בשב”כ כי פעילי חמאס בלבוש אזרחי, מעודדים ילדים לנסות ולחצות את גדר המערכת לצורך גניבת ציוד צה”לי. כך למשל באירוע שהתרחש באותו יום נפצע נער בן 13 אשר לקח חלק בחדירה לשטח ישראל לטובת גניבת מצלמת אבטחה במעבר קרני, מזרחית לעיר עזה.

מהשב”כ נמסר: “מדובר בעדות לניצול הציני של ילדים ואזרחים תמימים על ידי חמאס, תוך סיכון חייהם, לצרכי השחתת וגניבת ציוד ותשתיות אזרחיות וביטחוניות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל. צה”ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול באופן נחרץ לסיכול כל ניסיון חדירה לתחומי מדינת ישראל במטרה להגן על ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות