המשטרה ממליצה להעמיד לדין את המדריך של המכינה באשמת הריגה

המשטרה העבירה לפרקליטות את סיכום החקירה של האסון בנחל צפית בו נהרגו 10 בני נוער • ההמלצה: להעמיד לדין המדריך בעבירת הריגה ואת ראש המכינה על גרימת מוות ברשלנות • "היו מספר התראות על החשש לשיטפון - אך הם התעלמו" • פרקליט של המדריך: "החלטה מופרכת"
חיים טוויל
כ"ח אייר התשע"ח / 13.05.2018 15:35

האסון בנחל צפית: חוקרי המשטרה סיימו את חקירת הטביעה של עשרה מתלמידי המכינה הקדם צבאית ‘בני ציון’, והעבירו היום (ראשון) את תיק החקירה לפרקליטות.

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את המדריך אביב ברדיצ’ב באשמת הריגה ואת ראש המכינה, יובל כהאן, בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

חקירת המשטרה מחזקת את החשד נגד המדריך, לפיו ההחלטה שלא לשנות את מועד ומסלול הטיול – חרף כל האזהרות, הייתה שלו.

מחומר החקירה עולה כי המדריך החליט לקיים את הטיול כמתוכנן, למרות שקיבל התראות מחברת חיזוי, ומבוגר המכינה המשרת כחזאי בחיל האוויר שאמר לו כי הוא לא מתמצא כלל בשטפונות, אולם, לדבריו, יהיה גשם ב-15:00. בנוסף, אביה של אחת המדריכות הצעירות, שכיהן כסג”ם מפקד יחידת חילוץ, אמר לה כמה פעמים שהמקום מסוכן, אך במכינה התעלמו מאזהרותיה.

לפי המשטרה, ברדיצ’ב בפועל קיבל את ההחלטה לטייל בערבה, ולרדת ב-12:45 לנחל צפית, כשלנגד עיניו כל ההתראות והסכנות.

מכינה קדם צבאית צל אביב

על ראש המכינה, שלא השתתף בטיול, מוטלת אחריות כוללת כמי שאישר לתלמידי המכינה לצאת לטיול באחד מנחלי הנגב, למרות שגם לו היה ידוע כי יש התראות של מזג אוויר קשה שצפוי באזור.

על המדריכה שנחקרה באזהרה עדיין לא התקבלה החלטה, אך ממצאי החקירה מחזקים את גרסתה שהייתה בין הבודדים שניסו להניע את המדריך ואת ראש המכינה מלצאת לטיול במועד ובמסלול שנקבעו.

מדובר בהמלצות של המשטרה להעמדה לדין, אך את ההחלטות הסופיות בתיק יקבלו בפרקליטות.

פרקליטו של המדריך, עו”ד ציון אמיר, אמר היום: “כל מי שעיניו בראשו מבין שמדובר בהחלטה משוללת כל יסוד משפטי ומופרכת לחלוטין. ננהל את הבירור הזה מול הפרקליטות. חבל שהמלצות כאלה דחופות ומקבלות כותרות ראשיות. זו המלצה בלי בסיס שתתפוגג כמו שבאה לעולם”.

פרקליטיו של ראש המכינה סרבו להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות