הורדת אחוז החסימה? • יריב לוין: “לא בטוח אם הדבר הזה יתבצע”

בניסיון לשמר את גוש הימין מול גוש השמאל מנסה ראש הממשלה להוביל מהלך להורדת אחוז החסימה • הבעיה? השותפות הטבעיות מתנגדות: "צריך לשכנע את ש"ס, את ישראל ביתנו ואת כולנו ואני לא בטוח שבבית היהודי יסכימו"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ח / 13.05.2018 13:43

למרות סקרי דעת הקהל, המשקפים התחזקות לתנועת הליכוד, בסביבת ראש הממשלה חוששים מהיחלשות של גוש הימין בבחירות הקרובות.

על פי הדיווח אמש (מוצ”ש) בחדשות 2, בשבועות האחרונים בודקים בסביבת ראש הממשלה את האפשרות להוביל מהלך להורדת אחוז החסימה, כדי לשמור על גודלו של גוש הימין.

בבחירות הקודמות נפסלו כ-120 אלף קולות, לאחר ש’יחד’ של אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה בפער קטן.

בשנים האחרונות נעשה ניסיון מצידו של ראש הממשלה להוביל מהלך דומה, אולם היוזמה נבלמה על ידי יו”ר ש”ס אריה דרעי, למרות שהסקרים אינם מאירים פנים לש”ס. זאת, משום שדרעי משוכנע שש”ס תציג תוצאות טובות ביום הבחירות.

שר התיירות יריב לוין התייחס הבוקר (ראשון),  בריאיון שהעניק לאסף ליברמן וגאולה אבן סער בתכנית קלמן-ליברמן, בכאן רשת ב’, למהלך ואמר כי הרעיון לצמצם את מספר המפלגות היה נכון, אלא שהרכב המחנה הלאומי יוצר מצב שבו גדל הסיכון ששותפות פוטנציאליות עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה.

“זה יותר חשש שגם אם המחנה שלנו יקבל רוב גדול בבחירות, נמצא עצמנו במצב שאין לנו את הרוב הדרוש בכנסת”, אמר לוין. “טוב להיות זהירים ומבחינתנו זה עדיף”.

לוין הוסיף: “גם אם אתה מקבל 30 מנדטים, אתה צריך להגיע להסכמות עם שורת מפלגות שכל אחת מהן יכולה בכל דבר ובכל עניין למנוע את העברתו. אם נצליח בכך – העלאת אחוז החסימה –  זה יגביר את ביטחוננו ביכולתנו להרכיב ממשלה אחרי הבחירות הבאות, אבל השיקול העיקרי הוא פשוט: קיבלנו מנדט וצריך לממש אותו”.

עם זאת הודה לוין כי הוא אינו בטוח כלל שמהלך להורדת אחוז החסימה יצליח. “אני לא בטוח אם הדבר הזה יתבצע. אנחנו זקוקים להסכמת השותפות שלנו ולא כולן מוכנות למהלך הזה”.

כשנשאל למי כוונתו – השיב: “צריך לשכנע את ש”ס, את ישראל ביתנו ואת כולנו ואני לא בטוח שבבית היהודי יסכימו למהלך הזה”.

יצוין, כי גם באגודת ישראל מתנגדים למהלך, כדי למנוע מדגל התורה לאיים בפילוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות