משטרה פינתה תלמידי חב”ד שהניחו תפילין ב’עזריאלי’

ח"כ מיכאל מלכיאלי פועל לפיתרון תמידי לטובת דוכן התפילין: "מצמרר לשמוע את גודל האטימות והשנאה שיש לאנשים לכל דבר שבקדושה" • זאבי סופר, מבכירי 'איחוד הצלה', שבנו היה בין התלמידים שסולקו: "מה לעשות שה'מוטרדים' מחכים לו בחפץ לב. חפשו מטרידים אמיתיים"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ח / 13.05.2018 11:49

ביום שישי האחרון הגיעו, כמידי שבוע, מספר תלמידי ישיבת ‘תומכי תמימים’ מכפר חב”ד לקניון עזריאלי בתל אביב, בכדי לזכות יהודים במצוות הנחת תפילין.

אלא שלהפתעתם, לא רק שהם ספגו, לטענתם, הערות מעובדי הנהלת קניון, שטענו כי הם מפריעים לעוברים ושבים – היו כאלה שאף הגדילו לעשות והזמינו עבורם ניידת משטרה, בטענה כי הם “הטרידו” אנשים במצוות הנחת תפילין.

יצוין, כי בחורי הישיבה לא העמידו במקום דוכן להנחת תפילין, אלא הניחו תפילין באזורים בהם קיבלו אישור מבעלי החנויות.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “מצמרר לשמוע את גודל האטימות והשנאה שיש לאנשים לכל דבר שבקדושה”.

בעקבות המקרה המקומם, הודיע מלכיאלי כי יפנה להנהלת קניון עזריאלי בכדי לקבל הבהרות למקרה, ובמקביל לפעול למציאת פיתרון תמידי לטובת דוכן התפילין, בכדי שחסידי חב”ד יוכלו להמשיך לזכות את העוברים ושבים, כפי שקורה במאות מוקדים ברחבי הארץ – וזאת כמובן מבלי להפריע להולכים ושבים.

ח”כ מלכיאלי ביקש לחזק את ידי הבחורים ובני משפחותיהם: “אשריכם שהעבירות שאתם נאשמים בהם, הם זיכוי יהודים בהנחת תפילין”.

ביום שישי פרסם זאבי סופר, מבכירי ארגון ‘איחוד הצלה’, פוסט בו תקף את האחראים על הביטחון בקניון עזריאלי בתל אביב ואת המשטרה. זאת לאחר שבנו היה בין תלמידי הישיבה ש’הואשמו’ בהטרדה, רק משום שהניח תפילין לבעלי חניות ברכז הקניות.

“לפעמים אני מנסה להבין האם לפלורליזם יש כמה פירושים. האם תפיסת העולם הזאת היא סלקטיבית?”, פתח סופר – והשיב: “התשובה ברורה. כן! חד משמעית”.

הוא צירף תמונות של שני בניו – וכתב: “יש כאן תמונות של שני בחורים. יהודה (יודי) ומנחם מנדל (מני). שניהם נולדו לאותם זוג הורים. שניהם חונכו באותו הבית. שניהם עברו את אותו מסלול חיים. לשניהם אכפת מעם ישראל.

סופר

יודי ומני. באדיבות המצלמים

“נכון לעכשיו, האחד דואג לחלק הגשמי בנתינה, והשני דואג לחלק הרוחני בנתינה לעם ישראל. האחד – יודי – נמצא בקורס קציני חי”ר בבה”ד 1, השני – מני – נמצא בישיבת תומכי תמימים בכפר חב”ד.

“השני יוצא בכל יום שישי בשנה האחרונה, לקניון עזריאלי בת”א, במטרה להניח תפילין ליהודים שמעוניינים בכך. ויש הרבה מאוד כאלו. במידה ויום שישי מסוים הוא איננו יכול, הוא לא נח, עד שהוא יודע שחבר מחליף אותו בתפקיד.

“רוב הפעמיים, ביטחון הקניון מפריע לו, בשם ההנהלה, בטענה שהוא מטריד אנשים. אבל מה לעשות שה’מוטרדים’ מחכים לו בחפץ לב; מה לעשות שאפילו בפורים הוא נסע לבתים שלהם כאורח, ודאג שיניחו תפילין – והכל מרצונם.

“היום הגדילו לעשות. הזמינו לו משטרה. כן, כן… משטרת ישראל שתוציא אותו מתחומי הקניון, כי הוא מטריד אנשים!

“אני סמוך ובטוח, כי מתי שהראשון יכנס למאה שערים עם המדים שלו לקנות כיפה או ציצית חדשה, ויקלע לסיטואציה של לינץ’ חרדי עליו, הסיפור יגיע לתקשורת… ואותם אנשי ביטחון וההנהלה ששלחה אותם יסננו איזו קללה עסיסית על הדוסים…

“אז אני מוותר לכם על החמלה על הראשון, כל עוד אינכם נותנים לשני לעשות את שליחותו.

“קניון עזריאלי-תל אביב והמשטרה, לכו תחפשו את המטרידים האמיתיים ותניחו לעם ישראל להתנהג כיהודים במדינתם. זה מאוד פשוט. תנו לו אישור להמשיך לעשות את שליחותו בשקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עזראלי
    13/05/2018 21:27
    אאא
  1. כנראה שרבים בקניון מקדשים שם שמיים ומניחם תפילין וזה עומד לרועץ להנהלה מענין אם בני מיעוטים היו מטרדים נשים בקניון היתה ההנהלה מעזה לסלקם מענין אם היתה הפגנה נגד המדינה או כמה מצועדי הגאווה בקניון מענין אם גם אז היו מסלקים אותם משם מענין אם היו מופעים גרבוז וחבריו ולפיד והיום מדברים כפירה ביהדות נאים גם אז היו מסלקים אותם משם מענין אם ערבי היה פורס שטיח ומתפלל היו מסלקים אותו מישם