הפגנות שבת בי-ם: שוטרים היכו באלות, אגרופן חילוני פצע חרדי

מפגיני 'העדה החרדית' חסמו צמתים במחאה על חילולי השבת • בעימותים בין חרדים לחילונים שהתפתחו במקום נפצע מפגין כבן 30 מאגרופן • כשאין מצלמות: שוטרים היכו באלימות את המפגינים באמצעות אלות
חיים טוויל
כ"ח אייר התשע"ח / 12.05.2018 22:14

אלפי מפגינים, אנשי ‘העדה החרדית’, חסמו לקראת מוצאי שבת את ציר התנועה בין צומת בר-אילן לשדרות לוי אשכול במחאה על חילולי השבת.

המשטרה התקשתה להתמודד עם המפגינים ועל פי עדויות מהשטח, שוטרים נהגו באלימות, כשהם אף מכים את המפגינים באלות –  תוך ניצול העובדה שבשל השבת לא היו במקום מצלמות שתיעדו את המתרחש.

במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין חרדים לחילונים, ומפגין חרדי הוכה באמצעות אגרופן שגרם לפציעתו.

במקביל,  על פי עדות נוספת, בהפגנה שהתפתחה בשדרות בר לב אחר הצהריים, מפקד משטרה שפיקד על ההפגנה בשטח, נסע ברוורס במקום ההפגנה לאורך עשרות מטרים, התנגש בניידת חונה – וגרם לרכבו נזק. לפי עדויות המפגינים, הוא איבד שליטה ורדף אחרי ילדים שצעקו לעברו.

גם צלם אתר ‘כיכר השבת’,  חיים גולדברג הוכה בהפגנה בידי שוטרים. לדבריו, כשאמר לשוטרים שהוא עיתונאי – השיבו לו: “מצוין, זו ההזדמנות לתת לך מכות כשאין מצלמות”.

נחום ברנשטיין ראש סניף ירושלים באיחוד-הצלה, שהוזעק לטפל במפגין שהוכה על ידי אזרחים בהפגנה בשדרות לוי אשכול – סיפר בצאת השבת: “כשהגעתי למקום, יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות, הענקנו טיפול רפואי ראשוני לצעיר כבן 30 שסבל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון.

“הפצוע פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני. כמו כן טופלו בזירה מספר נפגעים קל מחבלות ופציעות קלות”.

מהמשטרה נמסר בתגובה:

“להבדיל מהתנהגותם הפסולה והמכוערת של המפגינים מהפלג החרדי הקיצוני, שוטרי משטרת ישראל פעלו היום בנחישות כנגד אותם מפגינים שהפרו את הסדר על מנת לחלץ רכב ובו אדם שעבר במקום, אותו הקיפו עשרות מהם ואף גרמו נזק לרכבו.

עם חילוצו על ידי השוטרים, הקיפו מאות מפרי הסדר את רכבו של קצין המשטרה ובשלב מסוים אף היוו סכנה ממשית לחייו, וזה פעל על מנת להתרחק ולמנוע המשך פגיעה בו וברכבו.

נציין כי במהלך הפרת הסדר הבלתי חוקית, חסמו הפורעים צירי תנועה ונהגו באלימות מילולית ופיזית במהלכה יידו אבנים, חפצים, בקבוקי זכוכית ומקלות לעבר השוטרים ולעבר אזרחים תמימים שעברו במקום.

משטרת ישראל תמשיך לפעול ללא לאות ככל שתידרש לשמירה על הסדר הציבורי, שלומם וביטחונם של האזרחים. ותפעל ללא פשרות כנגד כל פורע חוק, וכנגד כל אדם שיפר את הסדר וינסה לפגוע בחפים מפשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות