“שלא תתבלבלו, אני ודרעי חברים. כשהיה סקר ששס לא עוברת בכיתי”

בריאיון מיוחד שהעניק לריקי רט ממקור ראשון, מדבר הח"כ לשעבר של ש"ס על המפלגה שזרקה אותו, אריה דרעי, הסקרים, האפליה - והעיר אלעד: "בחרו להפוך אותה למשכנות מצוקה"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשע"ח / 11.05.2018 14:02

ח”כ לשעבר יגאל גואטה העניק ראיון לריקי רט ממקור ראשון, בו הוא מתייחס להתפטרותו מהכנסת, היחסים עם אריה דרעי והאפליה.

“היה כאן רצון של מישהו במערכת להתנקם באריה דרעי”, הוא אומר על המהומה שיצר הראיון שהעניק לרזי ברקאי, בו סיפר על השתתפותו בחתונת אחיינו שנערכה בניגוד להלכה. “ובהיותי האיש הכי קרוב לאריה, וגם דומיננטי, פגעו בי. אנשים לא מבינים שאריה לא היה נגדי בסיפור הזה”.

לדבריו, “אני יצאתי מהסיפור הזה יותר מחוזק ומחוזר ואהוד. אחרי שהתפטרתי הם הבינו שעשו טעות, וניסו למצוא דרכים לרדת מהעץ. ביקשו למשל שרק אתנצל, אבל אמרתי שאני לא מוכן. האהבה אצלנו היא בילט־אין, אנחנו משפחה מאוד מחבקת. היה לי ברור שאני, בשביל ערך המשפחה, הולך להתפטר”.

עם זאת הוא מבהיר: “מה שכן, יכול להיות שש”ס בקונסטלציה הנוכחית שלה צריכה לבוא ולומר – ‘אנחנו מפלגה מזרחית ח־ר־ד־י־ת’. זו לא בושה. ויכול להיות שבקונסטלציה הזאת אני באמת לא מתאים להיות שם”.

גואטה, כיום איש עסקים ושדרן רדיו, מסתדר בלי וואטס-אפ הפופולרית. “השאלה היא איך את מסתדרת עם ווטסאפ, הרי זה אסון”, הוא משיב לתמיהת המראיינת. “כל חבר כנסת מקבל אייפון חדש או גלקסי, ואני בכלל לא לקחתי. את נכנסת לוועדה, רואה חמישים איש יושבים – וכולם בסמארטפון, אף אחד לא מסתכל על השני, ולפעמים גם לא מקשיב לשני. לי זה כרגע מיותר. הסינים שאיתם אני עושה עסקים היו קצת המומים בהתחלה, אבל הם התרגלו ואני מסתדר”.

על אריה דרעי הוא אומר: “שלא תתבלבלו, אנחנו חברים. גם כשיש לי ביקורת אני יודע להגיד אותה כמו שצריך ולא להטיל רפש”.

ואין משקעים? שואלת רט.

“ממש לא”, עונה גואטה. “הנה, אתמול למשל שוחחנו. אני באמת לא אובייקטיבי בנושא דרעי, אבל אני חושב שהסיפור שלו הוא טרגדיה. הוא כריזמטי, חכם, גאון פוליטי, איש עשייה מהרמות הכי גבוהות. יושבים השרים בישיבה ובסוף שואלים ‘נו, מה אריה אומר’. את זה אי אפשר לקחת ממנו”.

ומה הטרגדיה?

“לעניות דעתי, ש”ס התחילה לאבד את דרכה ביום שדרעי הלך לכלא. אז כל הפעילות והעשייה של ש”ס נעצרו”.

ככתבת מזכירה את חקירות המשטרה, – הוא עונה: “כמו שאמרתי, אני לא אובייקטיבי בכל מה שקשור אליו, אבל אני לא מאמין שהוא לקח פרוטה לכיס. אני מקווה שהנושא שעומד עכשיו על הפרק ייסגר מהר מאוד”.

על העיר אלעד, בה כיהן כמנכ”ל העירייה, אומר גואטה: “חבל מאוד על אלעד. זו עיר שהייתה יכולה להיות מקום מדהים לציבור החרדי, מקום פורח עם מדשאות וגני שעשועים. במקום זה בחרו להפוך אותה למשכנות מצוקה”.

כשמראיינת שואלת: ש”ס ששולחת הביתה את יגאל גואטה, ובכך מראה שאינה מעוניינת להוות בית לציבור המזרחי־מסורתי – יש לה זכות קיום? – גואטה משיב: “ש”ס קמה כדי לתקן אפליה שהייתה במשך השנים בנושא המזרחי, אבל לצערי הרב, המקום שבו האפליה הזאת הכי באה לידי ביטוי – זה בציבור החרדי. יש ילדים שלא מתקבלים לישיבה, ובנות שלא מתקבלות לסמינר. מי שהמציא את זה הם החרדים האשכנזים. ואגב, זה לא שאין אפליה במגזר החילוני. מספיק אם תסתכלי על שדרת הניהול בכלכלה, באוניברסיטאות, בבית המשפט ובפוליטיקה. אפילו בליכוד כמעט כל השרים אשכנזים, עם מירי רגב לקישוט”.

לשאלה האם ש”ס תשרוד בבחירות הקרובות, גואטה מתקשה לתת תשובה החלטית: “זו תהיה נקודת מבחן. האם המפלגה תשרוד? לא יודע, זה תלוי בהמון דברים, גם בשלום הספרדי שנרקם בימים אלו. גם במפלגה החרדית השנייה, יהדות התורה, יש לא מעט מחלוקות, וזה יכול לגרום לאנשים כן ללכת לש”ס. הכול נזיל. לי אישית יהיה עצוב מאוד אם אקום בוקר אחד ואשמע שאין ש”ס.

“לפני חודש התפרסם סקר שלפיו היא לא עוברת את אחוז החסימה. הייתי אז בסין, ופשוט ישבתי במלון והתחלתי לבכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות