חשיפת חרדים 10: החרדי ש’צד’ נשים עוכב לאחר שלא התייצב לדיון

האברך מהעיר החרדית שנחשף בחרדים 10 כרב מעללים, כאשר ניהל קשרים עם נשים רבות, רובן גרושות שלחלקן הבטיח נישואין - עוכב אמש לזמן קצר על ידי שוטרים • הסיבה: לא התייצב לדיון משפטי המתנהל נגדו • טען: לא חשתי בטוב במועד הדיון
חיים טוויל
כ"ה אייר התשע"ח / 10.05.2018 08:34

חשיפת חרדים 10: התפתחות בפרשת האברך החרדי שניהל קשרים עם עשרות נשים הנחשד בביצוע הונאות ותקיפות. אמש (רביעי) הגיעו שוטרים אל ביתו בעיר החרדית כשבידיהם צו הבאה, ולקחו אותו לתחנת משטרת בנימין. הוא שוחרר בערבות כעבור זמן קצר.

העיכוב בוצע לבקשת הפרקליטות לאחר שהאברך לא התייצב לדיונים בבית במשפט בתיק המתנהל נגדו. האברך מצידו טען כי לא הופיע לדיון משום שלא חש בטוב באותה עת.

פרשת האברך, המסעירה את הרחוב החרדי, נחשפה על ידי אליעזר היון ב’חרדים 10′ בערב חג פסח – אז נפרסו לראשונה מעלליו של האברך, שהוחזק במשך שנים ארוכות לתלמיד חכם, איש הגון ונח לבריות – הנראים כאילו נלקחו מאחת מהסדרות הטלוויזיוניות שהמציאות בהן עולה על כל דמיון.

האירועים מתמקדים ביהודי בר-אוריין, בשנות הארבעים לחייו, שלו ולאישתו עשרה ילדים, המנהל לכאורה, אורח חיים תקין, חרדי ומכובד. אלא שכנגד האיש, כך התברר בתחקיר חרדים 10, מועלות טענות קשות על מעשים חמורים במיוחד, כמו גם האשמות במעשי מרמה כספיים, הונאה והתחזות.

רבני העיר החרדית מודעים היטב למעשיו של האיש. אך בשל גורמים שונים, הם אינם מצליחים לחסל את הפרשה ולמנוע את מעלליו של האיש – שנמשכים עד לימים אלו ממש.

 “תופעה מחרידה”

תחילתו של הסיפור לפני כעשור, כאשר שמועות על ‘עקיצות כלכליות’ החלו להיקשר בשמו של האיש, לצד טענות על נטילת כספים שלא כדין מגמ”חים ומעסקים החלו לרחוש ברחובות העיר החרדית.

כך, למשל, נמסר כי בפעולות התנדבותיות לכאורה של העברת כספים ממקום-למקום מצאו אלו את דרכם אל כיסו הפרטי, וטענות על מעשי מרמה נוספים הגיעו לאוזני עסקנים ורבנים מקומיים.

אולם אם נדמה כי מדובר באיש שאינו ישר בענייני כספים, התברר עד מהרה כי טענות חמורות בהרבה מועלות כנגדו בסדרה ארוכה של מעשים שהצנעה יפה להם.

בעשר השנים האחרונות פגש האיש, כך לדברי עסקנים מקומיים ששוחחו עם חרדים 10, עשרות נשים איתן קיים קשר בעודו נשוי.

“מדובר בתופעה מחרידה”, מספר תושב העיר המכיר את הפרשה מקרוב, “האיש, שמקיים בביתו אורח חיים צנוע עם חומרות רבות – מנהל קשר בו-זמנית עם נשים רבות אחרות”.

לדבריו, הנשים, רובן ככולן גרושות, מצויות היו בשלבים רגישים בחייהן, כשהן בודדות וחסרות תמיכה, והלה – שניחן ביכולת כריזמטית יוצאת דופן – ‘לכד’ אותן ברשתו.

“לחלק מהן הוא סיפר כי הוא רווק, לאחרות סיפר כי הוא יתום, ולרבות אחרות אמר כי הוא אמנם נשוי, אך הוא פרוד כעת ונמצא בהליכי גירושין. הוא גם היה משקר ביחס למספר הילדים שלו, כאשר היה אומר כי יש לו חמישה ילדים, בעוד מספר ילדיו גדול בהרבה. הוא הבטיח להן כי מיד עם סיום הליך הגירושין יוכלו להתחתן”.

הנשים התמימות היו, לרוב, מאמינות לאיש הכריזמטי והיו מפקידות בו את אמונן.

באחד המקרים, שהסתיימו למרבה המזל ללא נפגעים, אף הוחלט כי יקבע תאריך לחתונה, בעקבות הודעתו החגיגית כי נקבע מועד לגירושיו מרעייתו הנוכחית. אלא שאז גילה אחד מבני משפחתה של הכלה המיועדת, כי מדובר באדם נשוי – והפרשה התפוצצה.

במקרים אחרים נמשך הקשר שנים ארוכות, כאשר הנשים משוכנעות כי האיש שומר להן אמונים, וכי הם יקימו ביחד בית בעתיד. אחת מהנשים, למשל, העלתה לרשת הפייסבוק פוסט בו היא מכריזה על מערכת היחסים עם האיש, תוך שהיא מציגה לצד תמונתה את תמונתו.

לפי העדויות, האיש ניהל מערכת יחסים עם לפחות ארבע נשים במקביל, ובשבוע שלפני פסח אף נערכה ברית מילה לילד שנולד מאחת הנשים – תושבת העיר החרדית – עמן ניהל קשר.

זהו אינו הילד היחיד שנולד לאיש. במקרה נוסף חייבה אותו – באמצעות בית המשפט – אחת מן הנשים שגילתה את פרצופו האמיתי, להכיר בילד ולהשתתף בהוצאות הטיפול בו.

 כספים ומעשים חמורים

אלא שהפרשה, שעם כל טפח שנחשף ממנה – מתגברת תחושת החלחלה והזעזוע – אינה מתמקדת רק בהיבט הערכי והדתי של אדם חרדי המוחזק לירא-שמים, שגונב את דעתן של נשים תמימות ומבטיח להן כי יקים אתן בית.

מתברר, כי גם מעשים חמורים מיוחסים לאיש, לאחר שתלונות מכמה נשים אתן קיים קשרים הגיעו למשטרה ובהן עולה חשד למעשים שאינם ראויים, כמו גם מעשי מרמה כספיים.

כך, למשל, הגיעה לפני זמן לא רב אשה מיישוב דתי לתחנת המשטרה וסיפרה כי לאחר שמונה שנים בהם ניהל איתה האיש קשר אישי, גילתה כי הלה הצליח לרשום את דירת הוריה על שמו, זאת מלבד גניבות כספים נוספות.

במקרה אחר, אשה מירושלים ניסתה במהלך הריונה – לאחר ששכנותיה חשפו את עובדת היותו נשוי – להיפרד ממנו ולהשליך אותו מחייה. בתגובה, כך על פי תלונתה במשטרה, תקף אותה האיש פיזית והוא נעצר על ידי הרשויות.

לאחרונה חייב בית המשפט את האיש לשלם לה סכום גבוה אותו גנב ממנה לטענתה.

גורם המעורב בפרשה: “יש לאיש הזה לשון חלקה וכריזמטיות, אי אפשר לקחת ממנו את זה. הוא מגיע לנשים שנמצאות במצוקה, מבטיח להן הבטחות, מספר על עצמו סיפורי כזב והן נופלות.

“בחלק מהמקרים הן רק מגלות שהוא שיקר אותן והציג בפניהם מצג שווא, במקרים אחרים, חמורים יותר, זה מסתיים עם ילד, עם תקיפה חמורה, ועם גניבת הרבה כסף”.

לפני מספר חודשים פורסמו על לוחות המודעות ביישוב הדתי הסמוך לעיר החרדית כרזות גדולות, המזהירות את התושבים ממעלליו.

גם רשימות מפורטות בקבוצות הוואטסאפ עברו כאש בשדה קוצים בטלפונים הניידים של רבים מתושבי העיר החרדית.

חרף כל זאת, אומר גורם המעורה בפרשה לחרדים 10, כי יש כנראה עוד לא מעט נשים שבאמתחתן עדויות וסיפורים על מעלליו של האיש, אלא שהן חוששות מלהעיד במשטרה.

“אלו נשים חרדיות, שגילו כי הן יצאו עם נוכל שנשוי עם מספר רב של ילדים, אתה חושב שזה פשוט עבורן לצאת עם סיפור כזה לרשות הרבים?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות