הבחירות קרבות, ב’דגל התורה’ מנומנמים, וקולות המרמור גוברים

'דגל התורה' יכולה לבצע באלעד מהלך פשוט: מצניחים מועמד, אחד כזה שיבוא גם לש"ס בטוב, שרוליק פרוש יפנה את כיסאו מכוח ההסכם שחתם עם 'דגל' - ובא לציון גואל ול'דגל' הישועה • אז אם כל כך פשוט, למה הכל כל כך מסובך? • וכל זה כשלדד-ליין להסדרת כתובת בעיר נותרו 20 יום
כ"ה אייר התשע"ח / 10.05.2018 20:56

1. 

הבחירות המקומיות ייערכו בשעה טובה ומוצלחת, יותר או פחות, בחודש חשוון, אבל נראה שהמירמור העולה מהשטח רק הולך וגובר.

במהלך החורף נהגו בכירים, יותר או פחות, בדגל התורה לדחות את הקץ עם המנטרה: “לפני פסח, אין על מה לדבר”. אז כלי הפסח כבר הוחזרו לארונות, אפילו הריל של מדורות ל”ג בעומר נמוג, אבל מידע רציני מכיוון ה’דגל’ – עדיין אין.

 בעצם, יש. הוקמה ועדה, ממש כמו בימי מפא”י העליזים של שנות ה-50. מה החליטה הוועדה עד עצם היום הזה? כלום.

כפי שהדברים נראים נכון לעכשיו, יש רק עיר אחת בה התקבלה הכרעה. לא בזכות הוועדה, אלא יותר למרות הוועדה. אילו היה זה תלוי בוועדה הנכבדת, עד לרגע זה היה מוישה אבוטבול תלוי בין שמים וארץ, מבלי לדעת האם ‘דגל’ תומכת בו לקדנציה שלישית – או שלא.

אלא שאבוטבול נקט בסדרת צעדים להידוק תמיכה מצד קהלים שונים, כך שברגע אחד קלטו גם ב’דגל’ וגם בש”ס, שהם איחרו את הרכבת. אבוטבול הוא עובדה מוגמרת בשטח.

עכשיו לא נותר לוועדה אלא להתכנס, להחליט שהיא לא מחליטה, לעבור הלאה לבית ברחוב רשב”ם, שם נחתכים הדברים. ושם הפנימו ש’זה מה יש’ וכל שנותר הוא למקסם רווחים לטובת ‘דגל’ בעיר.

ומה הלאה? לאיש אין בעצם מושג.

כשניסיתי לגשש אצל גורמים המכירים מקרוב את הנפשות הפועלות בוועדה והחלטותיה – מה הם מתכוונים לעשות בקשר לאלעד, נעניתי בהממ… הוועדה טרם ‘ישבה’ על אלעד.

לא ישבה?

הנה הכלל: לראשות עיר רשאי להיבחר רק אדם ששמו נכלל בספר הבוחרים של אותה עיר. קרי: יש לו דירה קנויה או שכורה בעיר.

עד מתי צריך להסדיר את הרישום? עד היום ה-150 לפני יום הבחירות. כלומר, חמישה חודשים לפני יום הבחירות. הבחירות ייערכו ב-30 באוקטובר, כך שעד סוף חודש מאי יש להסדיר כתובות. לא הרבה זמן במושגים ‘דגל’איים של גרירת רגליים ושמירה על אינטרסים.

איך מכריעים עד אז?

2. 

על הפרק: שרוליק פרוש, ראש העיר המכהן, נציג ‘שלומי אמונים’.

“לשלומי אמונים יש נציג בכנסת. מעולם לא נערך פריימריז, אבל אילו נערך לא בטוח שהיה מגיע לו נציג”, אומר גורם ב’דגל’ שיש לו בטן מלאה על המצב – ומסביר: “אם יתקיימו פריימריז באגודת ישראל, רבים מחב”ד יבחרו בנציג שלומי אמונים. אולם לכנסת הם כמעט ואינם מצביעים ליהדות התורה – אז במה הם שלו?”

ואז הוא תוהה: “האם הגיוני במצב כזה ששלומי אמונים תזכה לשני ראשי ערים?”

אז אין היתכנות ללקיחת המושכות של העיר ביתר עילית מידיו של מאיר רובינשטיין, איש ‘שלומי אמונים’, שאמנם יש לו אופוזיציה קטנה בעיר, אבל החסידים מהווים בה רוב. “אבל לתת להם נציג נוסף באלעד? ככה סתם? רק כי ב’דגל’ לא יודעים להחליט?”

באלעד יש רוב ספרדי, כך שבעצם ש”ס אמורה להריץ נציג מטעמה. מצד שני, מונח על המדף הסכם שנחתם ערב הבחירות הקודמות, בו מתחייב שרוליק פרוש להעניק ל’דגל’ את הראשות לקראת הקדנציה הבאה, וזאת בתמורה לתמיכה שקיבל בבחירות אל מול מועמד ש”ס, צוריאל קריספל.

לכל ברור כי בלי תמיכה של ‘דגל’, פרוש לא היה מנצח בבחירות. אם כך, מה יותר פשוט מהצבת מועמד של ‘דגל’ תוך כיבוש ליטאי של המעוז האלעדי?

אגב, במקרה כזה, ש”ס לא תריץ מועמד מטעמה ותסמוך את שתי ידיה על המועמד שתציב ‘דגל’, גם אם אף אחד לא יודה לכם בכך במפורש, בשלב הזה.

3.

“רק לא פרוש”, היא אמירה ספרדית הנשמעת יותר ויותר באלעד. גם אם הבכירים בתנועה לא יאמרו זאת במפורש ובקולם (אלא אם כן מדובר בשיחת רקע שלא לציטוט וכתב הולך ושולף אותה כאילו הייתה ראיון) – בתדרוכים בלתי רשמיים הדברים מובעים. מה צריך כהוכחה ברורה יותר מאשר ששר הפנים אריה דרעי לא הופיע לטקס חתימת ההסכם-גג באלעד? גם סגן ראש העיר קריספל לא הופיע, אגב.

מספיק ברור?

עד כאן, הכל כל כך פשוט. ‘דגל’ יכולה לעשות  בדיוק את מה שעשתה ש”ס בבחירות הקודמות: מצניחים מועמד מטעם ‘דגל’, אחד כזה שיבוא גם לש”ס בטוב, פרוש יפנה את כיסאו מכוח ההסכם (הוא גם אומר בצורה ברורה שאם ‘דגל’ תבקש לממש את ההסכם, הוא יפנה את הזירה) ובא לציון גואל ול’דגל’ הישועה.

4. 

מי, למשל, יכול להיות מועמד מתאים? שם שעלה ב’חרדים 10′ גם בעבר: יוסי שטרית, לשעבר סגן ראש עיריית ביתר עילית, איש ‘דגל’ שהוא גם מעדות המזרח. זהו מועמד שיכול להיות מוסכם על ש”ס. מדובר בבחור מוכשר ביותר שרק אלוקים יודע למה הודח בביתר מתפקידו כיו”ר דגל המקומית.

אבל, כדי שמועמד כזה, או כל אחד אחר, יוכל להפוך למועמד רשמי, עליו להכין לעצמו מקום מגורים באלעד. וכדי להכין לעצמו מקום מגורים באלעד, הוא צריך שהוועדה של ‘דגל’ תחליט שהיא אכן הולכת על צעד של הדחת פרוש. “זו ממש לא הדחה”, מתרעם בן שיחי. “זה מימוש הסכם כתוב”.

מה יותר פשוט ברור והגיוני ממהלך כזה? למה ש’דגל’ תזרוק עיר לים סתם ככה?

“הגעת לפלונטר”, אומר הגורם מ’דגל’. “נכון שיש גורמים ב’דגל’, בעיקר בסביבת רשב”ם, שמבינים את ההיגיון. הבעיה היא שיש גורמים בוועדה, ובעיקר מרחוב ראב”ד, שכבר נעולים עם פרוש, ולא מהיום. את הבנת את זה? למכור עיר? למכור נכס של דגל? ולמה? רק בעבור אינטרסים אישיים כאלו ואחרים? השטח לא ישתוק על זה”.

נזכיר שוב: כדי להיבחר צריך להיות רשום בפנקס הבוחרים עד לסוף החודש. כ-20 יום.

פנייה שלי לגורם בכיר בדוברות הוועדה בבקשה לקבל תגובה על הדברים נענתה בתשובה: “לא ישבו על אלעד עדיין”.

כשציינתי שאי העברת הכתובת וגרירת הרגליים משחקת לידי ‘שלומי אמונים’ ותפגע, למעשה, באינטרס של ‘דגל’, נעניתי ב…לא נעניתי.

מתגעגעים לימים יפים יותר ב’דגל’? כולנו מאוחדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות