ביבי אחרי 10 שעות במחיצת פוטין: ‘זכותנו להגן על עצמנו מהאיראנים’

ראש הממשלה סיים את פגישתו עם נשיא רוסיה בקרמלין, לאחר שגם השתתף במצעד לציון הניצחון של הצבא האדום על הנאצים • "אמרתי לנשיא פוטין שזו זכותה של כל מדינה, ודאי זכותה של ישראל לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על עצמה"
נתן פרל
כ"ד אייר התשע"ח / 09.05.2018 20:07

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם הערב (רביעי), בתדרוך שהעניק לתא הכתבים המדיניים – את ביקורו ברוסיה.

“סיימתי עשר שעות במחציתו של הנשיא פוטין. החלק הראשון היה במצעד רב רושם לציון הניצחון על גרמניה הנאצית. היה לזה ערך היסטורי – שלראשונה למצעדים הללו הוזמן ראש ממשלת ישראל. בנוסף, היתה חשובה לכך שהנשיא פוטין הזכיר לראשונה את קרבנות השואה. אני חושב שזו גם גאווה גדולה לעם ישראל”.

על השיחות שקיים עם הנשיא הרוסי – אמר ראש הממשלה: “בשיחות האלה עסקתי בשני נושאים: הראשון היה הארכיון הגרעיני. הצגתי את עיקרי הממצאים שלנו ובקרוב גם תבוא לישראל משלחת רוסית ותבחן את החומרים.

“הנושא השני היה המתח באזור והניסיון של איראן להתבסס בסוריה ולתקוף אותנו משטחה. שוחחנו על כך לעומק והצגתי את החובה של ישראל ואת הזכות של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות מאיראן, משטחה של סוריה, נגד מדינת ישראל. היו שיחות טובות ומועילות”.

נתניהו סיפר שהחלק המרכזי של המפגש בין שני המנהיגים בארבע עיניים הוקדש למתרחש בגבול הצפון ועל המהלכים התוקפניים של איראן: “אמרתי לנשיא פוטין שזו זכותה של כל מדינה, ודאי זכותה של ישראל לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על עצמה מפני התוקפנות הזאת. אני חושב שהדברים הוצגו בצורה גם ישירה וגם ישרה, וזה חשוב. הדברים האלה מאוד חשובים לביטחון ישראל בכל עת ובייחוד בעת הזו”.

כשנשאל איך הגיב הנשיא פוטין לדברים – ענה: “אני לא נוהג לומר מה הנשיא פוטין אומר, אבל אציין שהפגישות הללו תמיד מתגלות לאחר מעשה, במבחן הזמן, כמועילות ביותר”.

נתניהו גם סירב להגיב האם שוחח על כוונת רוסיה למכור לצבא אסד את מערכת ההגנה המתקדמת מפני טילים S-300 – ואמר: “אני שומר על האינטרסים הביטחוניים של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות