נתניהו לנשיא פוטין: “איראן קוראת להשמדה של עוד 6 מיליון יהודים”

שני המנהיגים נועדים בקרמלין, לאחר שהשתתפו יחד באירועי מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העלם השנייה • נתניהו: "אני מאוד נרגש שהזמנת אותי למצעד הזה כראש ממשלת ישראל, כראש מדינת היהודים, ושהזכרת את שואת היהודים"
נתן פרל
כ"ד אייר התשע"ח / 09.05.2018 16:55

 על רקע המתח הביטחוני בצפון ויציאת ארה”ב מהסכם הגרעין: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהרים (רביעי) במוסקבה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין – לאחר שהשניים השתתפו באירועי יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השניה.

נתניהו היה אורחו של הנשיא הרוסי, וצעד כל העת כשהוא צמוד אליו.

לאחר המצעד המרשים, המנהיגים השתתפו בטקס הנחת זרים לחייל האלמוני, באנדרטה לזכר לחיילי הצבא האדום שנפלו במלחמת העולם השנייה ומקום קבורתם לא נודע.

המנהיגים הניחו פרחים על אבני הזיכרון ל”ערים גיבורות”. במקום נערך משמר כבוד והמנוני המדינות נוגנו. אחר כך השתתפו באירוע קבלת פנים בקרמלין לציון יום הניצחון בהשתתפות עשרות וטרנים.

בפתח הפגישה, שנערכה לאחר מכן, הודה ראש הממשלה לפוטין על שהוזמן לטקס לציון ניצחון הרוסים על הנאצים – ואמר: “”תודה לך אדוני הנשיא. קשה לי לתאר לך את עומק ההתרשמות שלי מהטקס המרגש הזה של הניצחון על הנאצים. אנחנו בישראל לא שוכחים לרגע את הקורבן האדיר של העם הרוסי ואת ההקרבה של הצבא האדום בניצחון על המפלצת הנאצית.

“ישב לידי, ביני לבינך, ווטרן שהיה בין משחררי אושוויץ. אנחנו אף פעם לא שוכחים את המשמעות של ההקרבה שלכם, של החיילים האלה, יחד עם חצי מיליון חיילים יהודים בצבא האדום להבטחת גורלה של רוסיה, של האנושות ושל עמנו, העם היהודי.

“אנחנו גם לא שוכחים את הלקח הגדול של הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן. זה לא ייאמן, אבל 73 שנים אחרי השואה יש מדינה במזרח התיכון – איראן –  שקוראת להשמדה של עוד שישה מיליון יהודים.

“ההבדל הוא שיש לנו היום מדינה ואני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור, הניסיונות, כפי שאתה אומר, לפתור את המשברים, להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית.

“אני מסיים ואומר לך שאני מאוד נרגש שהזמנת אותי למצעד הזה כראש ממשלת ישראל, כראש מדינת היהודים, ושהזכרת את שואת היהודים היום. זו עוד עדות לקשר העמוק בין שני העמים שלנו ואני מודה לך על כך”.

פוטין הודה לנתניהו על שהגיע לטקס לציון ניצחון הרוסים על הנאצים: “אנחנו יודעים היטב מה היחס של העם היהודי למלחמה שהייתה. היחס לנאציזם הוא שמאחד אותנו. בפגישה שלנו ננסה לדבר על היחסים הדו-צדדים ועל הסיטואציה החריפה באזור. מקווה שלא רק נדון, אלא גם נמצא אולי דרך מוצא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות