נחשף: מי עומד מאחורי החשבון המזוייף של השופטת מרים נאור?

נוחי גולד
|
כ"ד אייר התשע"ח / 09.05.2018 11:20
מי שניהל את החשבון הוא משרד יחסי הציבור ‘תקשורת נכונה’ של ערן שורץ, אותו שכרה תנועת ”דרך חיים”, כדי ללוות את הקמפיין נגד האקטיביזים של בית המשפט העליון

רבים ממשתמשי הטוויטר בישראל מכירים את החשבון המזויף של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור – שזכה לאלפי עוקבים, ביניהם אנשי תקשורת ופוליטיקאים – בו הופיעו ציוצים סאטיריים שזכו למאות לייקים ושיתופים ולתהודה רבה ברשת.

הבוקר (רביעי) נחשף כי החשבון המזוייף הופעל כחלק מקמפיין של תנועת דרך חיים נגד האקטיביזים של בית המשפט העליון, שהחל לפני כשנה וחצי.

“עזבו את כחלון הפנו את החיצים אלי”, “משמרות בתי המשפט מעלים כוננות”, “צווי ביניים למזג האוויר” וסקרים שונים – ביניהם האם לזמן את הנשיא טראמפ לדיון בעניינו בבימ”ש, הם חלק מציוצי סאטירה שפורסם בחשבון הטוויטר של ”מרים נאור”.

מי שניהל את החשבון הינו משרד יחסי הציבור ‘תקשורת נכונה’ של ערן שורץ, אותו שכרה תנועת ”דרך חיים” כדי ללוות את הקמפיין.

קמפיין התנועה ששיאו היה מחאת פסל הזהב בדמותה של נשיאת העליון מרים נאור שהוצב בסיום כהונתה סמוך לבימ”ש העליון קיבל חשיפה תקשורתית רחבה. במקביל לקמפיין קידמה “דרך חיים” את חוק המשילות שהונח על שולחנה של הכנסת בחתימת 16 ח”כים מכל סיעות הקואליציה. החוק המבוסס על ‘המודל הבריטי’ נוסח בידי יו”ר התא המשפטי של התנועה עו”ד אורי צפורי.

אורי קרשנבום מהנהלת תנועת דרך חיים מסר כי “פסילת חוקים, כבוד למשפחות מחבלים ומשפטיזציה בכל מה שזז – המציאות עולה על כל סאטירה, שמחנו לראות את האהדה הרבה בכל שדרות הציבור, ביניהם הרבה עיתונאים ופוליטיקאים. זאת חלק מתרומתנו הצנועה במאבק כנגד האקטיביזים השיפוטי”.