קיבל יחס של חבר קרוב: ביבי לצד פוטין במצעד הניצחון במוסקבה

ראש הממשלה המריא לפנות בוקר למוסקבה לביקור מדיני, במהלכו ידון עם הנשיא הרוסי על ההתפתחויות האחרונות באזור • פוטין לצד נתניהו: "ביום הניצחון על הנאצים אנו מוקירים גם את קורבנות השואה" • נתניהו לפני שהמריא: "הפגישות בינינו הן תמיד חשובות - וזו חשובה במיוחד"
נתן פרל
כ"ד אייר התשע"ח / 09.05.2018 10:47

כמה שעות לאחר ההכרזה של הנשיא טראמפ: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא לפנות בוקר (רביעי) לביקור מדיני בן יממה במוסקבה, שם ייפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

במהלך הביקור הקצר, נתניהו השתתף לצד פוטין במצעד הצבאי של ה-9 במאי – המתקיים בכיכר האדומה במוסקבה לרגל 73 שנים לניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית.

“אנחנו מוקירים היום גם את קורבנות השואה”, אמר פוטין.

לאחר המצעד השתתפו המנהיגים בטקס הנחת זרים לחייל האלמוני, באנדרטה לזכר לחיילי הצבא האדום שנפלו במלחמת העולם השנייה ומקום קבורתם לא נודע.

המנהיגים הניחו פרחים על אבני הזיכרון ל”ערים גיבורות”. במקום נערך משמר כבוד והמנוני המדינות נוגנו.

נתניהו

צילום: עמוס בן גרשום, לעמ

אחר כך המנהיגים שתתפו באירוע קבלת פנים בקרמלין לציון יום הניצחון בהשתתפות עשרות וטרנים.

הביקור של ראש הממשלה מתקיים כשברקע מתיחות שיא בגבול הצפון, ודיווחים על עוד תקיפה ישראלית שבוצעה אמש נגד מאגר טילים איראניים בסוריה.

“אני יוצא עכשיו לפנות בוקר לפגישה חשובה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הפגישות בינינו הן תמיד חשובות, וזו חשובה במיוחד”, הדגיש ראש הממשלה לפני עלייתו למטוס. “לאור מה שקורה בסוריה ברגעים אלה, יש צורך להבטיח את המשך התיאום הביטחוני בין הצבא הרוסי לצבא הגנה לישראל”.

נתניהו צפוי לדון עם פוטין בהתפתחויות האחרונות באזור, בדגש על ההתבססות האיראנית בסוריה והתיאום בין צה”ל לרוסים, בעיקר בכל הקשור לחופש הפעולה האווירי של ישראל בצפון. בישראל מודאגים מהאפשרות שרוסיה תעביר לסוריה טילי נ”מ מסוג S300, שעשויים להקשות על פעילות חיל האוויר.

קריצבסקי

שליח חב”ד דני קריצבסקי מהעיר אופה שברפובליקה שקיריה, במצעד יום הניצחון עם תמונת סבו. צילום: באדיבות המצלם

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות