שליח באטלנטה פתח את בית הכנסת לצילומי קליפ מלא פריצות • פרסום ראשון

יוני גרין
|
כ"ג אייר התשע"ח / 08.05.2018 19:24
חשיפת חרדים 10: אחד משליחי חב”ד באטלנטה שבמדינת ג’ורג’יה העניק את מתחם בית הכנסת שלו לצילומי קליפ של להקת פופ • בקליפ, המלא זוהמה ופריצות, רואים את הזמר שר כשברקע נראה ארון הקודש של בית הכנסת ועמוד התפילה • גינויים מקיר לקיר בהנהגת חב”ד העולמית

זעזוע בחב”ד: האם אחד משליחי חב”ד באטלנטה שבמדינת ג’ורג’יה העניק את מתחם בית הכנסת שלו – ‘קהילת בית תפילה’ – בעיר, לצילומי קליפ של להקת פופ?

הקליפ המוסיקלי הופק תחת השם ‘הבה טקילה’, בפראפראזה על השיר ‘הבה נגילה’.

בקליפ, המתפרסם בין היתר ברשת החברתית יוטיוב, מצולמות נשים בלבוש חושפני, והוא כולל תוכן נוכרי ירוד, ומנגינה כביכול יהודית – כאשר בקליפ המוזיקלי, המלא זוהמה ופריצות, נראה הזמר של הלהקה,  אנדרה אקסליינס, שר כשברקע ארון הקודש של בית הכנסת, עמוד התפילה, פסוקי התורה ועוד.

גורם המעורה בהפקת הקליפ אומר לחרדים 10, כי חלק מהקליפ צולם ממש בתוך בית הכנסת בהשתתפות הזמר, וחלק אחר – בו נראה הקהל שותה אלכוהול ורוקד ריקודים מעורבים – צולם באולם סמוך, המשמש לאירועים כמו גם קידושים בשבתות וחגים.

“הקליפ צולם בשני מיקומים נפרדים”, הוא מסביר. “בצילומים שרואים את בית הכנסת נראה רק הזמר עומד לבדו, כאשר כל שאר הצילומים צולמו במיקום אחר – והקליפ נערך כך שייראה כאילו הכל התרחש בתוך היכל בית הכנסת”.

קליפ, בית חבד

לדברי אותו גורם, חברי הקהילה, כמו גם יתר השלוחים הפועלים בעיר, מזועזעים מהצעד שבוצע.

צילום קטעים מהקליפ בתוך היכל בית הכנסת, גורר גינויים מקיר לקיר בהנהגת תנועת חב”ד העולמית, שם מוחים על עצם התופעה של מסירת מתחם בית הכנסת לצילומים של קליפ מוזיקאלי, ועל ביזוי קודשי ישראל.

חרדים 10 ביקש את תגובת השלוחים המפעילים את בית הכנסת, אך תגובתם טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

קליפ, בית חבד

פנים בית הכנסת.  צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של בית תפילה

כזכור, כפי שדווח בחרדים 10, לפני שנה ביקרה משלחת בראשות המשפיע הרב דב פינסון, חסיד חב”ד שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, בוותיקן והתקבלה לפגישה פרטית עם האפיפיור.

בסיום הפגישה עם האפיפיור שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

הריקוד והשירה עוררו מחאה ציבורית גדולה, ורבים הביעו שאט נפש  מהמיצג המבזה.

הפרשה הגיעה לסיומה לאחר שהרב דב פינסון פרסם מכתב בחתימת ידו, בו הביע חרטה על הנסיעה לוותיקן ועל הפגישה עם האפיפיור, והודיע כי לא יחזור על מעשים שכאלו. עם זאת, הוא הוסר מהרשימה הרשמית של שלוחי חב”ד – ולא הוחזר.