נתניהו: “מוכנים לכל תרחיש – גם עימות” • איראן: לא מפחיד אותנו

שעות ספורות לפני החלטת הנשיא טראמפן - האשים ראש הממשלה את המשטר האיראני כי הוא מעוניין להתבסס באזור כדי לפגוע בישראל • "כולם מכירים בכוונותיה הזדוניות של איראן ואני חושב שכולם גם מכירים בזכות ישראל להגן על עצמה" • רמטכ"ל איראן: "כוחותינו ערוכים היטב"
יוני גרין
כ"ג אייר התשע"ח / 08.05.2018 16:01

ראש הממשלה מחריף את ההתבטאויות נגד איראן: שעות ספורות לפני הכרזת הנשיא טראמפ  על החלטתו על הסכם הגרעין – האשים נתניהו בתום פגישותיו עם מנהיגי יוון וקפריסין את המשטר האיראני כי הוא מנסה להתבסס באזור אך ורק כדי לפגוע בישראל.

“ישנו גורם שקורא תיגר על זכותה של ישראל להתקיים – זה המשטר בטהרן. הוא קורא בגלוי ובאופן יומיומי להשמדתנו, למחיקת ישראל מעל מפת העולם, והוא מפעיל תוקפנות בלתי מוגבלת נגדנו ונגד כל האחרים באזור. יש לו רשת טרור חובקת עולם והוא חותר כעת להציב נשק מסוכן מאוד לסוריה כדי שישמש נגד ישראל מתוך מטרה מוצהרת להשמידנו”.

נתניהו הוסיף: “זה אינטרס של כולם למנוע את התוקפנות האיראנית הזאת. אם הם יגיעו לים התיכון, כוונתם היא להקים בסיסים ימיים צבאיים בים התיכון לספינות איראניות וצוללות איראניות. מדובר באיום ממשי על כולנו.

“אני חושב שכולם מכירים בכוונותיה הזדוניות של איראן ואני חושב שכולם גם מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, שזה בעצם הגנה משותפת על כולנו”.

בתדרוך לעיתונאים לפני העלייה למטוס, בדרך חזרה ארצה מקפריסין, הגיב ראש הממשלה להתבטאויות הלוחמניות שהושמעו בימים האחרונים מצד ההנהגה האיראנית.

“אנחנו רואים את ההתבססות האירנית כבר כמה חודשים מאז הסתיים המאבק עם דאע”ש בסוריה”, אמר ראש הממשלה. “אירן מזיזה כוחות ומערכות נשק מתקדמות לפגוע בישראל. הם עצמם מודים שכוונתם להשתמש בנשק לפגוע בישראל. זה מהווה איום ברור על ישראל, על כן המדיניות שלנו ברורה”.

לדברי נתניהו, ישראל לא מחפשת ליזום שום עימות, אך היא גם לא מציירת מציאות ורודה: “אנחנו מוכנים לכל תרחיש – גם לעימות. אנחנו אומרים את האמת לציבור”

בטהרן, בינתיים, ממשיכים להיערך להכרזה של טראמפ.

רמטכ”ל צבא איראן אמר בצהריים כי משמרות המהפכה יהדפו כל יום על ארצו. “לא קיים איום צבאי שיפחיד אותנו, כוחותינו ערוכים היטב”.

סגן הנשיא האיראני רמז, כי אם האמריקנים לא ימשיכו לתמוך בהסכם, איראן עלולה להפנות את הגב למערב. “אנחנו מוכנים לכל התרחשות. אם ארה”ב תפר את ההסכם, לא בטוח שנסכים לנהל איתה שום סוג של משא ומתן בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות