ברשתות נסערים: הרבנית מבעלזא ב’טיש’ עם חסידים בקנדה • צפו

יוסף גרינבוים
|
כ"ג אייר התשע"ח / 08.05.2018 01:23
הרבנית שרה רוקח מבעלזא, השוהה בימים אלו לצד בעלה האדמו״ר בביקור בקהילת בעלזא במונטריאול, ביקרה בבית אחד מנגידי הקהילה • במהלך הסעודה התיישבו בני המשפחה סביב השולחן • הסרטון, המתעד את הרבנית מעודדת את השירה – עורר מיד ויכוחים בקבוצות החרדיות

הרבנית שרה רוקח מבעלזא, השוהה בימים אלו לצד בעלה האדמו״ר בביקור בקהילת בעלזא במונטריאול, מקיימת מסע חיזוק ומבקרת במוסדות החינוך של החסידות, כמו גם בבתי נגידים ועסקנים – ומעניקה להם מברכותיה.

במהלך ביקור בבית אחד הנגידים, התורם לה רבות מהונו, התכבדה הרבנית – שהיא בתו של האדמו”ר בעל ‘הישועות משה’ מויז’ניץ זצ”ל – בסעודה.

בני משפחתו של הנגיד התיישבו סביב השולחן, וכך נוצר מעין ׳טיש׳ ייחודי, כאשר הנוכחים שרים ניגוני התעוררות, והרבנית מעודדת את השירה בידיה.

הסרטון, שצולם על ידי אחד הנוכחים, הופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטס אפ, כמו גם בפייסבוק התעוררו ויכוחים.

בעוד היו חסידים שהביעו תדהמה מהתנהלותה של הרבנית, אחרים דווקא תמכו.

“כבר בגמרא ראינו נשים שלמדו ונשאלו שאלות בהלכה. שמענו על צדקניות דגולות שקבלו קוויטלעך”, אומר אחד החסידים. לדבריו, “הרבנית מבעלזא מבודלת מהעולם הזה. היא אישה רוחנית”.

הגולשת מלכי רוטנר כתבה בפוסט שפרסמה: “אין פה מנהיגות פמיניסטית. אין פה אישה שדואגת במוצהר לרווחתן ולקידומן של נשים כמו שלפחות הן נתפסות בעולם המערבי. יש כאן אישה, רבנית צדיקה, שנקודת הפתיחה שלה היא ייחוס בית אדמורי ויז’ניץ ונישואין לאדמו”ר מבעלזא.

ומכאן ואילך, שלי ושלכן שלה. היא ניצבת בסביבה פטריארכלית, גברית, ומנהלת, מתוך בחירה ויוזמה אישית, חצר חסידית המורכבת מגברים ונשים כאחד.

היא תמונה נשית מובהקת, לא מפוקסלת.

היא מנהיגה מרשימה שבחרה לקחת את נקודת הפתיחה הסופר פריווילגית שלה כאשת אדמור, ולזנק משם הלאה כפנתרה.

הרבנית שרה רוקח מבעלזא, אני מעריצה שלך”.