נערכים לחדירת מחבלים בצפון • נתניהו: “מי שיפגע בנו – נפגע בו”

היערכות שיא בצפון: במערכת הביטחון מעריכים כי קיימת אפשרות שאיראן תגיב על תקיפת הבסיס בסוריה כבר בימים הקרובים - בליווי ניסיון חדירה מהאוויר או מהקרקע • נתניהו "האויבים המעוניינים בהשמדתנו ייתקלו בקיר ברזל" • רמטכ"ל איראן: "נגיב נגד האויב כראוי, במקום ובזמן"
חיים טוויל
כ"ג אייר התשע"ח / 07.05.2018 23:21

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של חדירת מחבלים לבסיסים או יישובים בגבול הצפון, כך דווח הערב (שני) בחדשות 2.

על פי הדיווח, צה”ל נמצא בכוננות שיא, מחשש שאיראן תגיב לפגיעה באנשי משמרות המהפכה, במהלך התקיפה של הבסיס האיראני בסוריה.

עוד דווח, כי במערכת הביטחון נוקטים בשורה של פעולות, באוויר וביבשה, נוכח האפשרות שהנקמה האיראנית תלווה בניסיון חדירה מהאוויר או מהקרקע, כדי להגיע ליישובים או בסיסים בצפון. לפי הדיווח, המטרה בישראל היא למנוע הסלמה משמעותית שיכולה להתדרדר ולסחוף את כל המעורבים ללחימה משמעותית.

בפיקוד העורף, לפי שעה, לא מגבירים את הכוננות וממשיכים להורות לתושבי גבול הצפון לשמור על פעילות שגרתית.

זאת בין היתר, בשל ההערכה הרווחת, כי ניסיון הפגיעה אם יהיה כזה – יכוון כלפי מתקנים צבאיים.

ראש הממשלה התייחס הערב לאיומי איראן לתקוף את ישראל ואמר: “מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו”.

בטקס לציון 70 שנה לצה”ל בלטרון אמר נתניהו: “ידעו אויבים המאיימים עלינו בהשמדה – שיתקלו בקיר ברזל. הם לא יוכלו לנו והם שמים עצמם בסכנה גדולה”.

‏הרמטכ”ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אמר בטקס: “הנפיצות והמורכבות בזירות השונות, מאמצי ההתעצמות של אויבינו וניסיונותיה של איראן להעמיק את אחיזתה סמוך לגבולותינו – כל אלה מחייבים אותנו ליוזמה ונחישות ולחזק את ההיערכות והמוכנות מול כל תרחיש”.

מוקדם יותר אמר רמטכ”ל צבא איראן, גנרל עבד א-רחים מוסאווי: “אם אויבנו יפעלו באגרסיביות נגד האינטרסים שלנו, איראן תגיב בזמן המתאים. העדר תגובה איראנית לכמה אירועים שהתרחשו בימים האחרונים, אין משמעותו שתיקה. נגיב בזמן המתאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות