‘מידע לכל’ הפעיל שידור מההילולא במירון • העונש: חסימת הקו

'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' חסמה את קו 'מידע לכל' שהפעיל היזם דודי ברנשטיין בעשר השנים האחרונות • הסיבה: העביר 'שידור חי מהילולת הרשב"י במירון' • ברנשטיין: "מה, יש בזה תועבה? רכילות?" • ועדת הרבנים לחרדים 10: הותר לו רק קו חירום - והדבר הובהר לו קודם ל"ג בעומר
אליעזר היון
כ"ג אייר התשע"ח / 08.05.2018 00:11

שידור-חי של הילולת ל”ג בעומר במירון ושמחת חצרות החסידים בציון הרשב”י עלתה למפעיל קו מידע בחסימתו על-ידי ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’.

הקו שנחסם – קו ה’מידע לכל’, הוא קו מידע חרדי המופעל מזה מספר שנים על ידי היזם ואיש התקשורת דודי ברנשטיין.

ברנשטיין, הבעלים של אתר האינטרנט JDN’ מספר לאתר ‘חרדים 10” כי על אף שכל ‘קווי הנייעס’ נחסמו על ידי וועדת הרבנים, הקו שלו אושר על ידם לאחר שחתם על רשימת תנאים שהועברה אליו.

אלא שבשבוע האחרון גילה ברנשטיין כי הקו נחסם.

המשמעות: עשרות אלפי מאזינים, המחזיקים ברשותם טלפונים כשרים, לא יוכלו להתחבר יותר אל קו המידע.

“צלצלתי לאחד מרבני הוועדה והוא אמר לי באופן חד משמעי כי הקו נחסם לאחר שעשינו שידור חי מההילולא במירון”, מספר ברנשטיין – שתמה: “מה זה, תועבה? רכילות? מה יש בזה?”

הוא גם ציין כי קווים חסידיים פנימיים כמו של תולדות אברהם יצחק, באיאן, מודזיץ ועוד – שידרו גם הם את ההילולא בשידור חי והם, כמובן, לא נחסמו.

אז למה האפליה? ומה רע, באמת, בשידור חי מהילולא חסידית?

חרדים 10 שוחח עם גורמים ב’וועדת הרבנים לענייני תקשורת’ – ואלו הציגו סיפור אחר.

לדבריהם קו ‘המידע לכל’ בבעלותו של ברנשטיין נפתח לפני כעשר שנים כקו חירום, בעקבות המצב הביטחוני בדרום.

מפעיל הקו פנה לוועדת הרבנים בבקשה לאשר קו בו יוכלו תושבי ערי ויישובי הדרום לקבל מידע בקו מיוחד בעיתות חירום, בעקבות ירי הטילים והמרגמות שפגעו באזורם.

“ועדת הרבנים אינה מאשרת שום קו תוכן או קו נייעס בלי יוצא מן הכלל”, מסבירים הגורמים בוועדה. “הקו הזה באופן קונקרטי אושר משום שהוא היה קו חירום בלבד”.

טלפון ציבורי

אילוסטרציה. צילום: Serge Attal/Flash 90

לדבריהם, “לפני ל”ג בעומר האחרון פנו מטעם הנהלת הקו לוועדה וביקשו את אישורם לשידור ההילולא, אך קיבלו מסר ברור מן הוועדה כי היא אינה מאשרת זאת”.

“אנחנו לא יכולים לאשר שידור תוכן,  כי היום זו ההילולא הזו, מחר זו האזכרה האחרת, שבוע הבא זו רק מוזיקה שמתלווה לאירוע – ולבסוף יבא הגורם שישאל בצדק: למה אישרתם לפלוני ולאלמוני?”

לחרדים 10 נודע, כי גורמים מסוימים אכן תבעו את ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’ בטענה כי חסמה קווים מסוימים בעוד אחרים ממשיכים לפעול – וכראייה הציגו  את המקרה של קו ‘המידע לכל’ של ברנשטיין, שכאמור אושר עד כה – וטענו: מדוע לו אתם מאשרים? אנשי הוועדה השיבו אז כי מדובר בקו חירום יוצא דופן.

בוועדה מאשרים את הפרטים ואומרים כי הדבר אכן מחזק את דבריהם: “זה בדיוק מה שאמרנו בבית המשפט, אנחנו מאשרים רק קווי חירום, כל קו שאינו כזה לא מאושר על ידינו. משעה שהקו הפסיק להיות חירום ושידר גם מידע ושידורים חיים – הוא נחסם”.

ומדוע קווים של חצרות החסידים ממשיכים לפעול?  גורם בוועדה מסביר, כי אם יש חסידות שבקו הפנימי שלה ישנו שידור של דברי האדמו”ר עבור הנשים שלא היו בטיש, ומדובר בקו שמפוקח על ידי החסידות – אז מדובר במשהו אחר.

ברנשטיין, מצידו, מגיב על הדברים ואומר כי זה לא הגיוני. הוא אינו משדר נייעס, אלא רק הילולא פעם בשנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות