מסתמן: אלקין יהיה המועמד של הליכוד לראשות ירושלים

בישיבת סיעת הליכוד הודיע ח"כ דודי אמסלם כי החליט לוותר על המירוץ - לאחר שבדיקות פנימיות של הליכוד העלו כי דווקא לאלקין, דמות אפורה יותר, יש סיכוי גבוה יותר לזכות • אלקין הנבוך לח"כים שברכו: "מחמיא לי להיות מועמד, אבל אקבל החלטה סופית בקרוב"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 19:32

מסתמן: זאב אלקין, השר לענייני ירושלים, יהיה מועמד הליכוד לראשות העיר ירושלים.

בשבועות האחרונים התנהל מירוץ סמוי בין שניים מבכירי המפלגה: השר אלקין ומולו יו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם – שרמז לא פעם שהוא שוקל ברצינות להחליף את ברקת.

לפי דיווח בערוץ 20, בדיקות פנימיות של הליכוד העלו כי דווקא לאלקין, שנחשב דמות אפורה יותר, יש סיכוי גבוה יותר לזכות בבחירות ולקבל את תמיכת המפלגות החרדיות.

זאת הסיבה שאמסלם נשמע בימים האחרונים כמי שוויתר על חלום הילדות שלו.

היום, בישיבת סיעת הליכוד שנערכה באולם ירושלים במשכן הכנסת, ביקשו כמה ח”כים ושרים לברך את אלקין על שנבחר להתמודד מטעם הליכוד.

לפי הדיווח, גם ראש העיר הנוכחי, ניר ברקת – שהודיע כי לא ירוץ לקדנציה שלישית – בירך אותו.

אלקין הנבוך הודה לכולם – ואמר:” זה מחמיא לי להיות מועמד, אבל אני אקבל החלטה סופית בקרוב”.

בישיבה אישר ח”כ אמסלם כי הוא לא מתכוון, נכון לעכשיו, להצטרף למירוץ.

בתוך כך, סקר שנערך על ידי מכון “מדגם” בראשות מינה צמח ומנו גבע – והוזמן על סיעת ‘התעוררות’ –  שכלל גם את הציבור החרדי, בחן את השאלה מי האיש שראוי מבחינת הירושלמים להוביל את בירת ישראל בחמש השנים הבאות – יו”ר ‘התעוררות’, עופר ברקוביץ’ או השר זאב אלקין.

המדגם כלל 500 איש מאוכלוסיות שונות בעיר, ומניתוח הנתונים עלה כי ברקוביץ’ מנצח עם 50.9% לעומת 49.1% לשר אלקין.

בקרב הציבור הדתי לאומי אלקין זוכה לתמיכה של 31%, בעוד ברקוביץ’ זוכה לתמיכה של 19%. עבור ברקוביץ’ מדובר בעלייה של ארבעה אחוזים בקרב הציבור הדתי לאומי לעומת סקר קודם. 37% מהציבור הדתי לאומי שענו על הסקר הנוכחי אמרו כי טרם  החליטו במי יתמכו.

אלקין זוכה באותם אחוזי תמיכה גם בקרב הציבור החרדי, בעוד ברקוביץ’ זוכה ל-8%. 40% מהציבור החרדי טרם החליטו.

בקרב הציבור החילוני ברקוביץ’ זוכה לתמיכה גורפת עם 53% מול 8% בלבד עבור אלקין. בציבור המסורתי מקבל ברקוביץ’ כ-32% תמיכה  לעומת כ-16% לאלקין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות