נתניהו: “הם דוחפים את ה’התגברות’ לפח” • הבית היהודי: “הוא מורח”

ראש הממשלה האשים בישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד פוגעים בקידום פסקת ההתגברות: "הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה" • הבית היהודי: "החוק נמרח כבר שלוש שנים עם תירוצים שונים ומשונים"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 17:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני), בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, למשבר בקואליציה סביב חוק עוקף בג”ץ – והאשים את סיעת הבית היהודי כי היא גורמת לגניזת פסקת ההתגברות.

בפתח ישיבת הסיעה אמר נתניהו: “הבית היהודי דוחפים כרגע את פסקת ההתגברות לפח. הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה. מי שדוחף בלי להגיע להסכמות – קובר את פסקת ההתגברות”.

השר זאב אלקין הוסיף: “הישגים בתחום הזה אפשר להביא רק בשקט ולא בכותרות בתקשורת. מצער שזה מה שקרה אתמול”.

בסיעת הבית היהודי הגיבו זמן קצר אחר כך להאשמות של ראש הממשלה: “פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים. אנו מודיעים מראש, שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה, יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק.

“בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים”.

נתניהו

אנשי הליכוד קיבלו את נתניהו בישיבת הסיעה בהנפת  תמונותיו. צילום: Miriam Alster/Flash90

השר ליברמן אמר בישיבת סיעתו על המתיחות בין סיעות הקואליציה: “אין סיכוי למשבר בקואליציה בשלושת החודשים הקרובים. מי שאומר אחרת אל תאמינו לו. יש כאן מאבק מי קדוש יותר. כולם תומכים ונאבקים במסגרת הקרב על הקרדיט. אין לאף אחד אינטרס לבחירות ואף אחד לא רוצה הקדמת בחירות. זו תחרות ריצה על הבסיס הפוליטי לקראת הבוחר. אין כאן משבר”.

מוקדם יותר אמר השר נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, כי מפלגתו תסכים להמתין מספר ימים, אך לא ללא גבול.

“החוק עבר אתמול פה אחד. זו ממשלה לאומית ואחראית ולא קיצונית. נתניהו וכחלון זקוקים לעוד כמה ימים כדי להגיע לפתרון. אבל אנחנו אומרים: הבאנו פתרון כדי להוציא 20 אלף מסתננים. אם יש לכם פתרון אחר, תציגו אותו. אם יש לכם פתרון לריסון מערכת המשפט, הציגו לנו”.

בנט הבהיר: “נמשיך לקדם את חקיקת החוק. ניתן כמה ימים למצות הסכמות. נתניהו חתום מולנו על מחויבות להעביר את החוק הזה. ולכן הציפיה שלי היא ממנו להעביר את ההסכמות. זו האחריות שלנו. לשם כך נבחרנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות