כחלון נגד בנט: “די עם הספינים. לא נאפשר לגרור את המדינה לפינה”

השר משה כחלון הבהיר את עמדתו על חוק עוקף בג"ץ: "כולנו היא סיעה חברתית לאומית, לא לאומנית" • "אין שום ערך פוליטי חוץ משיסוי בהצעה של הבית היהודי. זו לא הצעה טובה, אלא רק לשם העיתון של הבוקר"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 15:51

שר האוצר משה כחלון הסביר היום (שני), בפתח ישיבת סיעת כולנו בכנסת, את התנגדות מפלגתו לחוק עוקף בגץ,  בנוסח שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה.

“די לספינים”, אמר כחלון. “אנחנו נתמוך בפסקת ההתגברות רק בעניין המסתננים. די עם כותרות וספינים. אם החוק של הבית היהודי יעבור כמו שהוא – הוא לא יפתור את בעיית המסתננים”.

על העימות מול הבית היהודי אמר כחלון: “כולנו היא סיעה חברתית לאומית, לא לאומנית. ההורים שלנו לא הגיעו לארץ כדי לבנות מדינה קיצונית. אני יודע בדיוק איך איש ימין ממלכתי אמור להתנהל ולא בספינים מסיתים. לא נאפשר לגופים קיצוניים לגרור את המדינה לפינה”.

כחלון הדגיש: “ראינו בחודשים האחרונים פסיקות מוגזמות של בג”ץ ובהתערבות חסרת תקדים. יש צורך בהסדרה של  היחסים בין בית משפט העליון לכנסת. צריך לשבת ביחד ולהסדיר את העניין הזה”.

הוא הוסיף: “בכירי עולם המשפט מסכימים שיש צורך בהסדרה, אבל אמיתית, לא בספינים ולא בכותרות. מעמדו של העליון נשחק. מעמדה של הכנסת נשחק. וגם של הממשלה. כולם מפסידים מהאירוע הזה”.

כחלון ציין: “אנחנו הצענו הסדרה בהסכמה. ראש ממשלה הסכים עם כך. אין שום ערך פוליטי חוץ משיסוי בהצעה של הבית היהודי. והעובדה היא שהם לא יעלו אותה ביום רביעי. זו לא הצעה טובה, אלא רק לשם העיתון של הבוקר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות