בנט: מוכנים לחכות. יש לכם פתרון להוצאת המסתננים? – תציגו אותו

יו"ר הבית היהודי התייחס לפסקת ההתגברות ודחה את הטענות כי מדובר בחקיקה קיצונית: "זו ממשלה לאומית ואחראית ולא קיצונית" • "נתניהו וכחלון זקוקים לעוד כמה ימים כדי להגיע לפתרון"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 15:03

השר נפתלי בנט הבהיר בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעתו, כי  הבית היהודי נחושה להמשיך בחקיקת פסקת ההתגברות.

בנט הצהיר: “אם יש לכם פתרון להוצאת המסתננים מהארץ – תציגו אותו. אם יש לכם פתרון לריסון בית המשפט העליון – תציגו אותו. אנחנו מוכנים לחכות עוד כמה ימים”.

בנט אמר את הדברים בעקבות טענות לפיהן סיעתו מנעה הסכמות, כאשר הציבה את הדרישה לקיום הצבעה על החוק בוועדת השרים אתמול.

בנט ציין כי המניע לפעולה כעת הוא נושא המסתננים: “בג”ץ הותיר את המדינה בלי פתרון ולכן פעלנו. רצינו את חוק ההתגברות ועל הבסיס שלו לאפשר לפתוח את מתקן חולות ולחוקק את חוק ההסתננות מחדש, וכך להוציא 20 אלף מסתננים בלתי חוקיים בשנה, כמו שזה עבד ב-2014. איני מכיר פתרון אחר”.

לדבריו, “החוק עבר אתמול פה אחד. זו ממשלה לאומית ואחראית ולא קיצונית. נתניהו וכחלון זקוקים לעוד כמה ימים כדי להגיע לפתרון. אבל אנחנו אומרים: הבאנו פתרון כדי להוציא 20 אלף מסתננים. אם יש לכם פתרון אחר, תציגו אותו. אם יש לכם פתרון לריסון מערכת המשפט, הציגו לנו”.

בנט הבהיר כי מפלגתו תסכים להמתין מספר ימים, אך לא ללא גבול.

“נמשיך לקדם את חקיקת החוק. ניתן כמה ימים למצות הסכמות. נתניהו חתום מולנו על מחויבות להעביר את החוק הזה. ולכן הציפיה שלי היא ממנו להעביר את ההסכמות. זו האחריות שלנו. לשם כך נבחרנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות