מקורי או תקרית דיפלומטית? רה”מ היפני קיבל את הקינוח בתוך נעליים

הקינוח שהגיש השף שגב משה בארוחת הערב החגיגית שנערכה לכבוד ראש ממשלת יפן בבית ראש הממשלה - עורר זעזוע בקרב דיפלומטים: "אין בתרבות היפנית דבר יותר בזוי מנעל"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 10:43

ראש ממשלת יפן שינזו אב, שביקר בשבוע שעבר בישראל, התארח לארוחה חגיגית במעונו הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

על הכנת הארוחה ניצח השף שגב משה, אך הקינוח שהוגש בסופה הוא זה שגנב, ככל הנראה, את הארוחה כולה.

על פי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ הקינוח הוגש, לא פחות, בתוך נעליים, מה שגרם במקרה הטוב להרמת גבה אצל היפנים ובמקרה הרע לתחושת עלבון.

דיפלומטים יפנים, גורמים במשרד החוץ הישראלי ודיפלומטים ישראלים בכירים ששירתו בעבר ביפן סיפרו לעיתון, כי מדובר בצעד מזעזע.

“מדובר בהחלטה חסרת רגישות”, אמר בכיר ישראלי ששירת בעבר ביפן. “אין בתרבות היפנית דבר יותר בזוי מנעל. לא רק שהם לא נכנסים לבתים שלהם עם נעל, לא תמצא גם נעליים בלשכות שלהם. מדובר בחוסר כבוד ממדרגה ראשונה”.

אולם, פרופ’ בן עמי שילוני, מומחה לתרבות יפן, לא סבור שמדובר בדבר נורא כל כך. “הם בטח חשבו שזה חלק מהתרבות הישראלית או היהודית וקיבלו את זה בהומור. כל זמן שביבי לא זרק את הנעל על אבה, זה בסדר”.

מטעמו של השף נמסר ל’ידיעות אחרונות:  “שף שגב משה הוא יצירתי במיוחד ונחשב לאמן מוביל בתחומו המייצר חוויות קולינריות יוצאות דופן. בתום הארוחה שבישל, הוגש קינוח ייחודי בשפה הקולינארית־אמנותית המזוהה עם השף בארץ ובחו”ל – ‘שגב ארט’. הקינוח הוגש בתוך פסל של האמן הבינלאומי טום דיקסון, המוצג במוזיאונים החשובים ביותר בעולם ולראשונה הוצג בישראל בארוחה. מדובר בפריט אמנות איכותי העשוי ממתכת יצוקה בצורה של נעל, ולא מדובר בנעל אמיתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות