מסרים דתיים בל”ג בעומר? ועוד פה במדינת היהודים? מה נהיה מאיתנו

ידוע של"ג בעומר היה אירוע חילוני - עד שהגיעו החבר'ה של חב"ד ויחד עם יובל המבולבל השתלטו גם עליו • אמיר איבגי תוהה בערוץ 20 מה גרם ל'כאן חדשות' לשדר כתבה מלאה בשנאת יהדות
אמיר איבגי, ערוץ 20
כ"ב אייר התשע"ח / 07.05.2018 01:25

זה היה כנראה רק עניין של זמן עד אשר מה שמוגדר כ’מאבק נגד ההדתה’ יגיע לשפל הזה שראינו בימים האחרונים.

כיצד גם אירוע יפה שנערך מדי שנה בל”ג בעומר נופל קורבן למאבק שמתחיל לגלות סימנים של שנאת יהדות, כך בדיוק. יש שם משהו יהודי? נמצא סיבה לצאת נגדו.

הנה הסיפור: רבע מיליון ילדים בישראל, רבע מיליון, השתתפו בשבוע שעבר באירועי ל”ג בעומר שערכה תנועת חב”ד ברחבי הארץ.

זו מסורת ותיקה, בת ארבעים שנה, מאות תהלוכות ילדים. “יחד כל ילדי ישראל”, אמר הרבי לפני שנים ובאמצעות שליחיו נקבע היום הזה כיום של סולדיריות ומפגן אדיר של אחדות-ישראל. דתיים או חילונים. גם אנחנו חשבנו שיש משהו מאד עוצמתי ויפה באירוע כזה, שמצליח לקבץ אליו מתוך בחירה כל כך הרבה הורים וילדים ברוח החג ואהבת ישראל.

אז חשבנו.

ראיתם את הכותרת שבחרו במהדורת החדשות של תאגיד ‘כאן’ לסיפור הזה? הדתה בל”ג בעומר.

שהרי ידוע של”ג בעומר היה אירוע חילוני – עד שהגיעו הח’ברה של חב”ד ויחד עם יובל המבולבל השתלטו גם עליו. אבל זה מילא. ילדים יהודים אומרים ככה בפרהסיה שמע ישראל, ואהבת לרעך כמוך? השם ישמור.

מה שמדהים בקטע הזה הוא שיובל המבולבל ממש לא התבלבל הפעם. מבולבל הוא הכתב שרואה בעיה כאשר ילדים חוזרים בהתלהבות על משפטים כמו ואהבת לרעך כמוך או שמע ישראל? מה כל כך מקומם בזה? האירו את עינינו – איפה כאן ההדתה, איפה כאן הכפייה, כאשר ילדים והוריהם באים מיוזמתם לאירועים פתוחים שמקיימת חב”ד?

אז מי הם אותם הורים מכל רחבי הארץ שהאירוע הזה עורר כל כך את כעסם כדברי הכתב? עוד מעט תראו.

אבל קודם הנה תגובת ‘כאן חדשות’: “הכתבה משקפת כעס של הורים שנכחו באירועים, ישפטו הצופים האם מוצדק או לא מוצדק, פסול או לא פסול. חטיבת כאן חדשות מייצגת את כלל הציבור כך שבכתבה אחת הוצגו הורים שזעמו על כך שאירועי חב”ד מוצגים כאירועים ציבורים ובכתבה ששודרה מיד אחריה סוקרו בהרחבה מאות אלפי החוגגים והמתפללים במירון”. כך לשון התגובה.

בכתבה הזאת נגד תהלוכות ל”ג בעומר, כמעט שלוש דקות אורכה, יש שלושה מרואיינים: שלושתם, כנראה ממש במקרה, שמות ופנים מוכרים במאבק נגד הדתה: רם פרומן, יושב ראש הפורום החילוני, פבל גורודצקי, פעיל נגד הדתה בראשון לציון ועמית מרלה מהרצליה.

חיפוש קצר בגוגל מלמד אותנו, שהם אפילו לקחו חלק – לא מזמן – בעתירה בנושא החמץ בפסח. במקרה.

נכון, אין בזה שום דבר פסול, אבל לבסס על שלושת אלה את הטיעון לפיו הורים רבים מרחבי הארץ הביעו את כעסם. ומה עם רבע מיליון ההורים שהחליטו מתוך בחירה וללא שמץ של כפייה להשתתף עם ילדיהם באירועים האלה? לשמוע את הילד אומר ו’אהבת לרעך כמוך’ או ‘שמע ישראל ה’ אלוהינו ה’ אחד’ ולהתמלא באושר? אולי אפילו דמעה קטנה.

אז איך אמרו ב’כאן’: ישפוט הציבור, מוצדק או לא מוצדק. הדתה של ממש או רק שנאה וסלידה מטיפה של רוח יהודית בל”ג בעומר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות