השר ליברמן: לפתיחת השגרירות בי-ם יהיה מחיר ושווה לשלם אותו

שר הביטחון התייחס למתיחות הביטחונית לקראת מעבר שגרירות ארה"ב והדגיש: "לשאיפה לאומית ומימוש חזון יש מחיר" • על מבצע חשיפת מסמכי הגרעין: "גם מה שראינו בסרטי ג'יימס בונד לא מתקרב למציאות"‎ • ואבו מאזן? "זו לא הייתה פליטת פה - אבו מאזן מכחיש שואה נצחי"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשע"ח / 05.05.2018 21:22

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 למתיחות בישראל, לקראת העברת שגרירות ארה”ב לירושלים – בעוד כעשרה ימים.

“אין ארוחות חינם. על שאיפה לאומית ומימוש חזון יש מחיר”, אמר שר הבטחון. “גם לפתיחת השגרירות ארה”ב בירושלים יהיה מחיר ושווה לשלם אותו. אני מקווה שלא יהיה, אבל חושב שההחלטה היא היסטורית, חשובה ודרמטית.

“צריך לברך – וגם להיות ערוכים לשלם מחירים. אף אחד לא הגיש לנו את המדינה על מגש של כסף”.

ליברמן הדגיש כי “יהיה ניסיון לערער את החגיגה ולפגוע בה, אבל אין שום הנחה שיהיו הרוגים או פצועים. אנחנו ערוכים להתמודד עם אותם הניסיונות”.

שר הביטחון גינה פעם נוספת את נאומו האנטישמי של יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: “חשוב להבין שזו לא הייתה פליטת פה – אבו מאזן מכחיש שואה נצחי”. לדבריו, אבו מאזן “לא מתכוון לרדת מהבמה ולא סימן שום יורש”.

על השאלה האם ישראל והרשות יחזרו לשולחן המו”מ לאחר עידן אבו מאזן – השיב ליברמן: “זה תלוי עוד פעם בצד הפלסטיני, אי אפשר לעשות יותר ממה שעשינו עד כה בשביל הפלסטינים, יותר מכל העולם הערבי כולו”.

על חשיפת הארכיון של תכנית הגרעין האיראנית ולביקורת בעקבותיה – אמר שר הביטחון: “אני כל פעם נדהם מהרצון להתעסק בטפל ולא בעיקר. מה שנחשף שם בעיקר – וזה העיקר – שלאיראן, למרות כל ההכחשות, כולל בשבוע האחרון – הייתה כוונה להשיג נשק גרעיני. פעם ראשונה יש הוכחה חותכת שיש להם תכנית גרעין”.

“הייתי בסוד העניין מהשלבים הראשונים”, הבהיר ליברמן באשר לאישור המבצע המודיעיני המורכב. “אני יכול להגיד שמה שראיתי בתקשורת מפי כל הפרשנים רחוקים, רחוקים. על המבצע הזה כולם יכולים להיות גאים – גם מה שראינו בסרטי ג’יימס בונד לא מתקרב למציאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות