“מטורף פה. דחיפות איומות, סכנת הימחצות, ויציאה צרה”

ברחבת ההדלקה של תולדות אהרן במירון מצטופפים רבבות בדוחק איום • חמור מכך: יש רק שביל יציאה צר אחד • איש הצלה: "היו המון פינויים" • אריה ארליך: "אם רוצים למנוע את מקרה הלוויה של הרב וואזנר זצ״ל - אסור לערוך הדלקה לפני יצירת יציאה רחבה"
חיים טוויל
י"ט אייר התשע"ח / 03.05.2018 23:22

אירועי הילולת ל”ג בעומר במירון עברו השנה, יחסית לקריסות התחבורה של השנים האחרונות, בהצלחה גדולה.

לפי דיווח של בית החולים ‘זיו’ בצפת, נרשמו השנה גם פחות מקרים שנזקקו לטיפול בחדר המיון של המרכז הרפואי מאשר בשנים קודמות.

עם זאת, מתנדבי הצלה ואנשי תקשורת מתריעים מפני סכנה מוחשית במעמד הדלקת המדורה של האדמו”ר מתולדות אהרון, ברחבה הממוקמת לא הרחק מציון הרשב”י – מעמד של חוויה רוחנית בלתי נשכחת, החותם את היממה של ההילולא.

במקום, בו מצטופפים רבבות בני אדם, שורר דוחק איום, לצד דחיפות ומהומות. וחמור מכך: במקום יש שביל יציאה צר אחד בלבד.

כל זאת, כאשר תנאי מזג האוויר הם של שרב ואנשים נזקקו ללא הפסקה.

“מטורף מה שקורה פה. ווואווו”, אומר לחרדים 10, ח’ א’, מתנדב בארגון הצלה. “בין פינוי לפינוי של אנשים, והיו המון, הספקתי להסריט. היה בלאגן ומהומות עם שוטרים. דחיפות איומות ועומס מטורף, גם בדרכי הגישה וגם ברחבה של תולדות אהרן”.

לדבריו, “יש פה רשלנות של המשטרה שנותנת לאלפי אנשים להיכנס במקום צפוף כזה. היו המון פינויים. המשטרה זלזלה במקום הזה”.

גם אריה ארליך, סגן עורך עיתון ‘משפחה’, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “הערה ראשונה לסדר: שביל היציאה הצר שמוביל מטקס ההדלקה של חסידות תולדות אהרן יוצר צוואר בקבוק אנושי ודחיפות איומות, ברמה של סכנת הימחצות ממשית – וזו היציאה היחידה (!).

“אם רוצים למנוע הישנות של מקרה הלווית הרב וואזנר זצ״ל – אסור לערוך את ההדלקה במקום, לפני יצירת יציאה רחבה ומשולטת”.

תולדות

אחד החוגגים במעמד, תושב אנטוורפן, אמר לחרדים 10: “הייתי שם. היה שם מחדל בין-לאומי. דוחק איום ונורא. כמעט כמו בתוך הציון עצמו! ודרכי גישה למקרה של חילוץ או הצלה היו קיימים רק עם הנחתה של הליקופטרים”.

איש היח”צ והנדל”ן חיים הופמן: “הייתי שם בזמן אמת שזה קרה. רק ניסים! רק ניסים! יכל להיות שם כמה עשרות ‘הרוגים’ ואני לא מגזים. מי שהיה שם לפני מספר שעות ברחבה למטה – לא על הפארנצעס – יודע בדיוק למה אני מתכוון.

את תגובת המשטרה טרם הצלחנו לקבל.

פציעות, התייבשות, חתכים, ועקיצות

מתחילת האירועים המרכזיים בהילולת ל”ג בעומר במירון- החל מאתמול ועד שעות הערב היום – טופלו בחדר המיון במרכז הרפואי זיו 42 בני אדם שנזקקו לטיפול רפואי ופונו על ידי מד”א, כוחות ההצלה ובני משפחה.

בין הפגיעות שטופלו: חבלות כתוצאה מנפילות, פציעות, התייבשות, חתכים, ועקיצות. כמו כן טופלו אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שמצבם הוחמר עקב הטמפרטורות הגבוהות, האובך, תנאי השטח וללא תרופות מתאימות, שלא נמצאו ברשותם.

בנוסף טופלו בני נוער ובוגרים, שסבלו מהרעלת אלכוהול. אדם אחד טופל בחשד להכשת נחש וכן הולך רגל בן 71, שנפצע קל מפגיעת רכב.

“הנפגעים טופלו ברובם במתחם עצמו על ידי מד”א, והמטופלים שהועברו לזיו, הגיעו במהירות האפשרית ממירון. חלקם אושפזו בזיו להמשך טיפול והשגחה”, נמסר מבית החולים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רחבת תולדות אהרון
    04/05/2018 10:42
    אברהם
  1. הייתי שם במעבר.

    נסחפתי החוצה מהרחבה כ 15 מטר עד למדרגות ביחד עם עוד מאות אנשים ללא שום שליטה ותוך פחד עצום שהנה חוזר על עצמו מה שהיה לוויה של הרב וואזנר זצ”ל.

    כשיצאתי משם בשלום הבנתי ללא הגזמה שנס גדול היה במקום הזה ושנמנע אסון כבד.

    אני מקווה שהפרסום יעזור שהדבר לא יחזור בשנה הבאה