הגר”ש אליהו: “תועבה שהוא בא למירון. להתרחק מברלנד”

רבה של צפת על הגעתו של מנהיג 'שובו בנים' להדלקה במירון: "אדם כזה צריך להתבייש ולהתחבא מתחת לשולחן" • "מה שהוא עושה זה הפוך ממה שכתוב בהלכות תשובה. צריך להתרחק מאנשים כאלה כמו מאש" • "זה שהוא לובש טלית כל היום, זה לא עושה אותו צדיק. להפך"
יוסף גרינבוים
י"ח אייר התשע"ח / 03.05.2018 13:28

הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של צפת ויו”ר ההקדש הממונה על מתחם ציון הרשב”י במירון, מסביר את דרישתו  מהרב אליעזר ברלנד, שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים – שלא להדליק מדורה.

בשיחה עם ערוץ 7, אמר הגר”ש אליהו: “הר מירון הוא מקום קדוש, כך תופסים אותו אלפים מעם ישראל שבאים לראות את הקדושה. המבקרים לא מחפשים טומאה ביום הזה. אדם כזה, שנוהג מנהג צדיקים ומתחזה כאדמו”ר, זה ממש תועבה שהוא יגיע למירון. צריך להוציא אותו”.

רבה של צפת קורא להתרחק ממנהיג ‘שובו בנים’ כמו מאש, כלשונו. “אדם כזה צריך להתבייש ולהתחבא מתחת לשולחן ולא לנהוג מנהג אדמו”רים, מה שהוא עושה זה הפוך ממה שכתוב בהלכות תשובה, צריך להתרחק מאנשים כאלה כמו מאש. זה שהוא לובש טלית כל היום, זה לא עושה אותו צדיק. להפך, זה כמו זה שפושט טלפיו ואומר שהוא טהור”.

הרב אליהו אומר שהוא עצמו לא ראה את הרב ברלנד במירון. “אני יודע שהיתה אמורה להיות בלילה הדלקה שלו, כנראה שהייתה. אני הייתי שם כל הלילה לא בגללו, אלא בגלל האור העצום של הרשב”י. זו שמחה שאין לה אח ורע, אחווה ותפילות ולא ראיתי לא אותו ולא זנב של אחד מחסידיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות