הגר”ש אליהו: “הדלקת המדורה על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב”י”

רבה של צפת, הממונה על ההקדש בהר מירון, הודיע כי אינו מאשר למנהיג 'שובו בנים' להדליק מדורה בהר • "הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב"י. אם יפר את ההוראה הזו - זה גזל"
יוסף גרינבוים
י"ח אייר התשע"ח / 03.05.2018 00:48

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת והממונה על ההקדש של ציון הרשב”י, הכריז כי אינו מאשר לרב אליעזר ברלנד, שהודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים – להדליק מדורה על הציון.

בהודעה שפרסם הערב כתב הגר”ש אליהו: “בעיני ההקדש, הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב”י ולמאות אלפי העולים הבאים להתעלות ולהתקדש ביום הזה”.

הרב אליהו הדגיש: “אם ברלנד יפר את ההוראה הזו – זה גזל, והיא מצווה הבאה בעבירה. אם יעשה זאת – זה גזל”.

ב’שובו בנים’ מתעלמים מההודעה.

גם חברי כנסת תקפו את כוונת מנהיג ‘שובו בנים’ להדליק מדורה.

יו”ר ועדת החינוך, חבר הכנסת יעקב מרגי מש”ס, אמר הערב ל’כאן חדשות’ כי “אם הרב ברלנד היה מכבד את התורה שהוא מתיימר לייצג, הוא לא היה מגיע להר”. עם זאת אמר מרגי: “האיש שילם חובו לחברה ואין לרשויות דרך למנוע ממנו הגעה להר”.

יו״ר ועדת הרפורמות, ח״כ רחל עזריה מכולנו, הודיעה כי היא  מגישה הצעת חוק שתאסור השתתפות עבריינים שביצעו  מעשים חמורים ואלימות – באירועים ממומנים על ידי המדינה.

הגורמים הלוחמים ברב ברלנד אמרו הערב לחרדים 10: “גם במפלתם הם מרננים ושמחים כאילו הם מנצחים. אנו מתוודעים לצהלות חסידיו על כך שהוא הולך להדליק את אחת המדורות במירון. העובדה שבכל כלי התקשורת עוסקים בהדלקה זו, כשהם מכנים את ברלנד בתואר עבריין מורשע, שוב ושוב ושוב, כבר לא מפריע להם, כי העיקר שידליק את המדורה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב שמואל אליהו
    03/05/2018 09:34
    ירושלמי
  1. אף אני סבור שאסור היה לתת לברלנד להדליק במירון, אבל זו לא צריכה להיות מלחמה של רבנים מהשורה האחורית, אלא של גדולי הדור מכל המגזרים חרדים וסרוגים, חבל שהרב שמואל מתעסק בדברים אלו וגורם נזק לעניין, אילו היה משאיר זאת לרבנים הגדולים, ברלנד לא היה מדליק

  2. עפרה לפומיהו שידבר על גדול בישראל.
    03/05/2018 13:27
    לא חסיד
  3. הר מירון לא שייך לו, ולא לאף אחד אחר. מי הוא בכלל שיגיד שזה גזל?