חוק ימנע את ההדלקה? • מרגי: “אם היה מכבד תורה, לא היה בא”

הזעם על ההדלקה של מנהיג 'שובו בנים', שהודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים, בהילולת הרשב"י במירון - הוביל להגשת הצעת חוק שתאסור השתתפות עבריינים שביצעו מעשים חמורים ואלימות - באירועים ממומנים על ידי המדינה • גם יו"ר ועדת החינוך תוקף את הרב ברלנד
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשע"ח / 02.05.2018 19:56

לאחר שבמשטרה, במשרד לשירותי דת ובמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, התנערו מאחריות להדלקה של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, שהודה והורשע בעבירות חמורות בנשים, בהילולת הרשב”י  בל”ג בעומר במירון – מגישה יו״ר ועדת הרפורמות, ח״כ רחל עזריה (כולנו) מגישה הצעת חוק שתאסור השתתפות עברייני מעשים חמורים ואלימות באירועים ממומנים על ידי המדינה.

״לא ייתכן שאליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות ולא הביע חרטה כלל, מדליק מדורה באירוע שממומן על ידי המדינה והמשרד לשירותי דת”, אומרת עזריה. “עלינו להילחם בכל הכוח בתופעה של עבירות חמורות ולא לתת לעבריינים במה מרכזית כמו אירוע ההילולה במירון הלילה.

“לכן, בכוונתי לקדם הצעת חוק בה אבקש לאסור, לתקופה המקבילה לתקופת הקלון, על עבריין מעשים חמורים ואלימות מורשע להשתתף באירוע ציבורי מטעם גוף שממומן על ידי המדינה״.

הצעת החוק הוגשה לאחר שהתגלתה אוזלת היד של משטרת ישראל, המשרד לשירותי דת, והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים – שנמנעו מלאסור את השתתפות הרב ברלנד.

הצעת החוק אוסרת גם על הגופים והארגונים הממומנים להזמין פושעים אלימים ועבריינים שביצעו מעשים חמורים, ובכך למנוע מקרים עתידיים שבהם ניתנת להם במה מרכזית.

ח”כ יעקב מרגי אמר ל’כאן חדשות’ על הסערה: “אם הוא היה מכבד את התורה שהוא מתיימר לייצג, הוא לא היה מגיע למירון”.

עם זאת אמר מרגי שהאיש שילם חובו לחברה, ואין לרשויות דרך למנוע ממנו הגעה למקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות