שיא בייצוא הביטחוני: ב-2017 מכרה ישראל ב-9.2 מיליארד • מה נמכר?

משרד הביטחון פרסם את סיכום השנה שעברה - והציג עלייה של 40% בייצוא לעומת 2016 • שליש מהעסקאות בוצעו בתחום הטילים וההגנה האווירית • ראש אגף הייצוא: "מעריך שבשנה הבאה נהיה בעשירייה הראשונה"
חיים טוויל
י"ז אייר התשע"ח / 02.05.2018 18:02

משרד הביטחון חתם על חוזים חדשים לייצוא ביטחוני בהיקף של 9.2 מילארד דולר במהלך שנת 2017. כך נמסר היום (רביעי) מהמשרד.

מדובר בעלייה של כ-40% לעומת שנת 2016.

כשליש מעסקאות הייצוא הביטחוני נעשו בתחום הטילים ומערכות ההגנה האווירית: 17% מהן היו בתחום מערכות מכ”מים ולוחמה אלקטרונית, ו-14% נוספים בתחום התחמושת ועמדות נשק. יתר החוזים נחתמו בתחומי המודיעין, מל”טים, מערכות תקשוב ותחומים נוספים.

על פי הודעת משרד הביטחון, 58% מהייצוא הביטחוני מופץ למדינות אסיה והפסיפיק, 21% ממנו למדינות אירופה, 14% למדינות צפון אמריקה, 5% למדינות אפריקה ו-2% למדינות אמריקה הלטינית.

“בתוך שנתיים הקפצנו את הייצוא הביטחוני בעשרות אחוזים”, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן. “מדובר בהישג בלתי רגיל בכל קנה מידה, שהושג בעבודה קשה של סיב”ט (אגף היצוא הביטחוני במשרד הביטחון) והתעשיות הביטחוניות ובזכות שורה של הסכמים עם מדינות, שנתנו אמון ביכולות וביצירתיות של משרד הביטחון. ההישג הזה יאפשר לנו להגדיל את תקציבי המחקר והפיתוח, לייצר מקומות עבודה חדשים ובעיקר להבטיח את עליונותו של צה”ל לשנים קדימה”.

ראש אגף הייצוא הביטחוני, תא”ל במיל’ מישל בן-ברוך, אמר: “מדובר בהישג משמעותי לייצוא הביטחוני הישראלי. הוא מעיד יותר מכל, על ההערכה והיוקרה הרבה להן זוכות התעשיות הביטחוניות הישראליות ברחבי העולם, והביקוש שיש למוצרים שלהן”.

לדבריו,  “כתוצאה מהגדלת תקציב הביטחון של מדינות נאט”ו אנחנו רואים באירופה יעד מאוד חשוב, בעיקר בנושא הגנת גבולות. גם יבשת אסיה בשנים האחרונות מהווה נדבך מאוד מרכזי בייצוא הביטחוני. זו מגמה עולמית, וכמובן יש תחרות עם המדינות האחרות.

“אני מעריף ש-2018 תהיה זהה לשנה שעברה, כך שאנחנו נהיה בעשירייה הפותחת בעולם”.

המערכות העיקריות אותן מוכרת ישראל ברחבי העולם הן: טילאות ומערכות הגנה אווירית (31%), מערכות מכ”מ ול”א (17%), השבחות ומכלולים אוויוניים (14%), תחמושת ועמדות נשק (9%), מערכות תקשוב וקשר (9%), תצפית ואופטרוניקה (8%), מערכות מודיעין, מידע וסייבר (5%), שירותים ושונות (3%), מל”טים (2%), מערכות ימיות (1%), לוויינות וחלל (1%).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות