נתניהו על אבו מאזן: “מדקלם את הסיסמאות האנטישמיות הבזויות”

ראש הממשלה הגיב לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שבו טען כי התנהגותם של היהודים הביאה עליהם את השואה: "כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה"
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשע"ח / 02.05.2018 13:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (רביעי) את נאומו האנטישמי של יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפיו התנהגות היהודים הביאה עליהם את השואה.

“אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית”, אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: ”אבו מאזן שוב מדקלם את הסיסמאות האנטישמיות הבזויות ביותר. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם”.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, תקף כבר אמש את דברי יו”ר הרשות הפלסטינית. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב פרידמן:”אבו מאזן הגיע לשפל חדש, כשייחס את הפוגרומים ביהודים במשך השנים ל’התנהגותם החברתית, הקשורה לריביות ובנקים’. מי שחושב שישראל אשמה בעובדה שאין שלום – שיחשוב שוב”, כתב השגריר.

ג’ייסון גרינבלט, שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, קרא להוקיע את דבריו של אבו מאזן ללא תנאי. הוא הוסיף כי דברי אבו מאזן “מאוד אומללים, מאוד מצערים ונורא מייאשים. שלום לא יכול להיבנות על בסיס כזה”.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: ״אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועד ראשו. הוא ממשיך את מסורת קודמיו, המופתי שהיה חבר של היטלר, וערפאת, רב-מרצחים של יהודים. ‬הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית״.

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר על דבריי אבו מאזן: “יצא האנטישמי מהשק. אבו מאזן, אדם קטן ולא רלוונטי, חושף בימיו האחרונים כראש הרשות הפלסטינית מה באמת הוא חושב על מדינת ישראל ועל היהודים. האיש, שמממן משפחות של מחבלים שטבחו וטובחים בנו, יירשם בדפי ההיסטוריה כמכחיש שואה, גזען ומסית, אם בכלל”.

בכינוס של המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, אמר אבו מאזן: “חודש לאחר שהיטלר עלה לשלטון, נחתם הסכם בין משרד האוצר הגרמני לבין הבנק היהודי אנגלו-פלשתינה בירושלים ולפיו כל יהודי החפץ להגר לפלסטין, יורשה לעבור לשם עם כספיו ונכסיו, ומי שאינו רוצה זאת, יקבל כרטיס טיסה לבלגיה.

“מדוע היטלר עשה זאת? עד כדי כך הוא אהב את היהודים?! היטלר רצה שהמולדת היהודית תהיה נאמנה לו. בתוך שש שנים היגרו לפלסטין שישים אלף יהודים מגרמניה. אז מי ניסה לבנות את המולדת הלאומית הזו?”

יו”ר הרשות הפלסטינית ציטט שורה של כותבים ממוצא יהודי, שכתבו, לטענתו, כי השנאה ליהודים והאיבה כלפיהם מקורן לא בדתם, אלא בתפקיד שמילאו בחברה, כמו הלוואה בריבית ומעורבות בבנקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות