טוקבקיסטים איראנים מאורגנים מפיצים ‘פייק ניוז’ על נאום נתניהו

חברת Spot.IM הישראלית, שדרך מוצריה מתנהלים דיוני גולשים באתרי חדשות מהגדולים בארה"ב, איתרה כ- 130 גולשים מאיראן שניהלו דיונים דרך מוצרי החברה, ופעילותם נועדה להפיץ שקרים
נוחי גולד
ט"ז אייר התשע"ח / 01.05.2018 20:42

סיקור נאום נתניהו באתרי חדשות בארה”ב משך פעילות של טוקבקיסטים איראנים, שמיהרו להציף את דיוני הרשת בשקרים – בניסיון להשפיע על דעת הקהל.

חברת Spot.IM הישראלית, שדרך מוצריה מתנהלים דיוני גולשים באתרי חדשות מהגדולים בארה”ב, איתרה כ- 130 גולשים מאיראן שניהלו דיונים דרך מוצרי החברה, ופעילותם נועדה להפיץ שקרים בהקשר של נאום נתניהו.

נדב שובל, מנכ”ל Spot.IM: “כשאנו מזהים פעילות עוינת, אנו חוסמים את המשתמש המזיק, כדי לאפשר לשאר הגולשים ליהנות מדיון בסביבה בטוחה. אך הפעם בחרנו להשאיר ולחשוף את שיטות הפעולה של אחד הגולשים הפועל מאיראן, כדי להציג חקר מקרה (קייס סטדי) של פעולותם”.

בצילום המצורף אפשר לראות פעילות של גולש, שלפי מידע שהתקבל במערכת פועל מהעיר שיראז באיראן.

אותו גולש העלה תחת סיקורי נאום נתניהו תגובה בשלושה אתרי חדשות גדולים הפונים לקהל דובר אנגלית. התגובה עלתה בהפרשים של שניה אחת, מה שמשקף אסטרטגיה להפצת תוכן, ושונה מדיוני גולשים המתפתחים בקצב טבעי.

תרגום לעברית של התגובה: “ישראל ערבבה שקרים עם מידע ישן, מידע מסולף, מידע מעוות. מהקוקטייל הזה נולדו שקרים. והסיבה לכך היא כדי לכסות על תוקפנות ישראלית של תקיפות בסוריה ועזה”.

לאחר מכן אותו הגולש העלה תגובה נוספת, ושניה לאחר מכן גולש אחר בשם שונה, שגם הוא פועל מאיראן, העלה את אותה התגובה בדיוק באתר חדשות אחר.

תרגום התגובה: “טרמפ בדיוק הכריז שהוא דוחה את טענות נתניהו מחוסר אמינות” – מדובר בהפצת שקר, כמובן.

גולשים אלו הם חלק מקבוצה רחבה יותר של מפיצי תוכן, שמקום מושבם באיראן, העובדים עם טקסטים זהים ומפיצים אותם במהירות במספר אתרים תחת אותן סוגי כתבות.

טוקבקים איראניים

שובל מוסיף: “כמות נכבדה של טוקבקיסטים כאלו עובדים עם העתק-הדבק, מה שמאוד מקל עלינו לזהות אותם מהר בעזרת טכנולוגיית של למידת מכונה. הסינון על בסיס כתיבת בזמן אמת קשה יותר, כי אנו מחויבים לתת במה למגוון דעות והשקפות עולם, אי אפשר לחסום גולש רק בגלל אמירה שאינה מוצאת חן או אינה מדויקת. אבל בסופו של דבר אנו מזהים את הגולשים שחורגים מפעילות אותנטית”.

חברת Spot.IM נוסדה בשנת 2012 ומאז גייסה 37 מילון דולר.

בכל חודש יותר מ-400 מיליון משתמשים נחשפים לכלי החברה המותקנים באלפי אתרי תוכן ביותר ממיליארד וחצי דפים – ביניהם אתרי החדשות המובילים בעולם: Fox News, Forbes, AOL, Time Inc , האפינגטון פוסט, sky,Oath  ועוד.

לחברה משרדים בתל אביב, לונדון וניו יורק, בהם מועסקים 50 עובדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות