זה מדהים: סיפורו הבלתי יאמן של האיש שישב 45 שנים בכלא לשווא

45 שנים ישב ריצ'רד פיליפס בכלא האמריקני באשמת רצח אותו כלל לא ביצע • התפנית המדהימה אירעה רק בשנת 2010 אך גם אז חל עיכוב של יותר משבע שנים נוספות עד לזיכוי המוחלט • כיצד הגיב פיליפס לאחר שחרורו ומה הדבר הראשון שעשה?
אליעזר היון
ט"ז אייר התשע"ח / 01.05.2018 12:02

דיווחים על אנשים חפים משפע שנכלאו על לא עוול בכפם מילאו תמיד את דפי העיתונות, אולם נדמה שסיפורו של ריצרד פיליפס שובר שיאים גם בסוגה המוכרת הזו.

פיליפס, שבחודש הקרוב יחגוג את שנתו ה-72, ישב לא פחות מ-45 שנים בכלא על פשע שכלל לא ביצע.

היה זה בראשית שנות השבעים, כאשר גבר נגרר מרכבו בעיירה דטרויט [המזוהה עם תעשיית הרכב העולמית] ונורה למוות. גיסו של ההרוג הצביע על פיליפס שעבד בתעשיית הרכב כעל הרוצח. לדבריו פיליפס תכנן את הרצח עם אדם נוסף בשם פולומבו.

פולומבו ופיליפס הורשעו והאחרון נידון למאסר עולם ללא אפשרות שחרור על תנאי.

אלא שאז הגיעה שנת 2010 ופולומבו הודה בפני ועדת השחרורים כי שיקר והרוצחים למעשה היו הוא וגיסו של הנרצח.

אלא שכאן לא הסתיימה הדרמה. ההודאה של פולומבו לא הגיעה לידיעתו של פיליפס האסיר אלא בשנת 2016, ורק אז פנה לארגון העוסק בנושא.

הארגון פנה לרשויות בשנת 2017 ולפיליפס נקבע משפט חוזר. בית המשפט הציע לו עיסקת טיעון במסגרתה ישתחרר מוקדם יותר אבל פיליפס סירב: “אמות לפני שאסכים לעיסקה כזו”.

לפני מספר חודשים זוכה פיליפס מרצח והוא אף זכה לפיצוי של 2.25 מיליון דולר [50 אלף דולר על כל שנה שישב בכלא לשוא].

פיליפס רואיין על ידי כתב ה-CNN ולהפתעתו אמר: “אין בי מרירות, החיים לא מושלמים, טעויות קורות”. הוא הוסיף כי הוא מקווה, שילדיו שהיו בני שנתיים כשנכנס לכלא ומאז נותק הקשר איתם, ישמעו על הסיפור באמצעות התקשורת ויבואו לחפש אותו ולהכיר סוף סוף את אביהם שלמעשה היה אדם ישר והגון ששילם מחיר כבד על פשע שלא ביצע.

בכתבת ה-CNN מסופר כי הדבר הראשון אותו עשה האסיר עם שחרורו היה קניות: “הוא היה בהלם מהמגוון העצום של חברות המציעות מוצרים זהים כמו משקאות ומאפים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות