נתניהו לחץ והכנסת אישרה: רה”מ ושר הביטחון יוכלו להכריז מלחמה

על פי התיקון שאושר במליאה, במקרים יוצאי דופן וקיצוניים ורק לאחר שנעשה ניסיון לגבש חצי מחברי הקבינט, יוכלו ראש הממשלה ושר הבטחון לקבל את ההחלטה לצאת למלחמה לבדם
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ח / 30.04.2018 22:33

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית,  ברוב של 62 תומכים מול 41 מתנגדים, את החוק שמסמיך את הקבינט הביטחוני להכריז על יציאה למלחמה או לפעולה משמעותית אחרת.

לפי דיווח ב’כאן’, ראש הממשלה פנה מיד לאחר נאום הגרעין בקריה ליו”ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר, וביקש ממנו להוסיף סעיף מיוחד – המסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון להכריז על מלחמה לבדם במקרי קיצון.

במהלך הדיונים סביב הצעת החוק הוחלט לקבוע שכדי שהקבינט יוכל להכריז על פתיחת מלחמה, נדרשת נוכחות מינימלית של לפחות חצי מחבריו.

בעקבות כך, פנה נתניהו לדיכטר, וביקש להוסיף סעיף נוסף: במקרים יוצאי דופן וקיצוניים ורק לאחר שנעשה ניסיון לגבש חצי מחברי הקבינט, יוכלו ראש הממשלה ושר הבטחון לקבל את ההחלטה לצאת למלחמה לבד.

החשש של נתניהו היה שאם הקבינט צריך לקבל החלטה באופן בהול ולא יהיה  את מינימום השרים הדרוש בקבינט – הדבר יכול לפגוע בעבודת הקבינט.

בדיון שנערך בוועדה לא היה רוב לדרישה הזו, מאחר ששני חברי כנסת מהקואליציה – בני בגין  ורוברט אילטוב – הביעו את התנגדותם לסעיף.

אולם, בהצבעה במליאת הכנסת הושג הרוב הדרוש והסעיף אושר ביחד עם החוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות