“איראן נחשפה שוב כמפתחת גרעין אובססיבית”: תגובות הפוליטיקאים

קואליציה ובאופוזיציה מברכים את המודיעין הישראלי ואת ראש הממשלה על ההישג המזהיר של חשיפת הארכיונים הגרעיניים של איראן: "באיראן מבינים היום - השקר נחשף"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ח / 30.04.2018 21:52

בקואליציה ובאופוזיציה מביעים שביעות רצון גדולה מחשיפת הארכיונים הגרעיניים של איראן.

שר הבינוי יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: “באיראן מבינים היום – השקר נחשף. ברכות לקהילת המודיעין על הישג מרשים, הערכה רבה לראש הממשלה על אומץ ונחישות. איראן היא מקור הטרור בעולם – איראן גרעינית היא סכנה ברורה ומיידית לשלום העולם ובמיוחד לישראל”.

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ מוטי יוגב, קרא לעולם להתעשת: “על אומות העולם, בדגש על מדינות אירופה, לדעת ולהכיר את שקריה של איראן ולהעמיד כנגדה סנקציות שימנעו אותה מלרכז משאביה למלחמה, גרעין וטרור וישיבו את ההנהגה האיראנית להתנהלות בדרכי שלום, ליציבות האיזור ולשלום העולם”.

שר הביטחון לשעבר ויו”ר ועדת המשנה להגנת העורף בוועדת החוץ והביטחון, ח”כ עמיר פרץ: “הערב נחשפה מחדש איראן לא רק כיצואנית טרור סדרתית, אלא גם כמפתחת גרעין אובססיבית, למרות הצהרותיה”.

“על ישראל לפעול בשלושה צירים מרכזיים: לדרוש מהקהילה הבינלאומית להדק את מנגנוני הפיקוח ולבחון את חידוש משטר הסנקציות, לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את עליונותה הביטחונית של ישראל ויכולתה להגן על אזרחי ישראל ולטפל במהירות וביסודיות בכל ליקויי ההגנה על העורף הישראלי, במיוחד בגזרה הצפונית”.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח”כ יואל חסון: ״אני מתרשם מאוד מעבודת המודיעין ומהיחידות המדהימות שמביאות הישגים מודיעינים כאלה משובחים. ‏פחות מתרשם מההצגה ומההופעה של בנימין נתניהו‬⁩ שהיא בעיקר פוליטית”.

לטענתו, “ראש ממשלת ישראל לא צריך הצגה כזו כדי להעביר מסר לדונלד טראמפ. הגרעין האיראני הוא בעיה ובבעיה כזו מטפלים בשקט ולא בהצגות”.

יו”ר הועדה לביקורת המדינה, ח”כ שלי יחימוביץ’: “אין ספק שההישג המודיעיני של המוסד הוא הישג אדיר, ומי שעשו אותו ראויים לצל”ש ולכל תודה ושבח. ואולם, נתניהו הכניס לפאניקה והוריד למקלטים מדינה שלמה לצורך הצגה עטורת פירוטכניקה, שהיה אפשר להסתפק בהעברתה לגופי המודיעין של המדינות הרלוונטיות.

“מותר לחשוד באויב ששיקר בעבר, ואיש אינו סבור שההסכם מושלם, אך כלל לא בטוח שסיכולו יסייע לישראל”.

סגן השר, ח”כ מייקל אורן: “לפני שההסכם נחתם, איראן התחייבה לחשוף את המידע האמיתי לארגון סבא”א. העובדה שאיראן שיקרה לארגון בנוגע לתוכנית הגרעין הצבאית ופיתוח הנשק מוכיחה כי יסודות ההסכם שקריים ולכן יש לפעול מיידית לבטלו או לשנותו. הממצאים שהציג ראש הממשלה הם הישג מודיעיני מרשים למדינת ישראל”.

חברת הכנסת סתיו שפיר : “גאווה גדולה בכוחותנו שאספו מודיעין מרשים ביותר. איזה פער בין יכולותיהם לבין יכולותיו של הממונה עליהם, המומחה למצגות. מה למדנו מהמצגת של נתניהו? מה שהיה ידוע גם ערב ההסכם. מה לא למדנו? מהי התכנית החלופית שמציע המפחידן הבינלאומי להסכם שחסרונותיו ויתרונותיו ידועים לכולנו כבר זמן רב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן. השמאל יחד עם אירופה להשמדת ישראל
    01/05/2018 07:25
    אבי
  1. סתיו שפיר, וואלה, ידעת את כל זה לפני חתימת ההסכם? וגם שאר חברייך מהשמאל ההזוי? ובכל זאת תמכתם בהסכם יחד עם מדינות אירופה שתומכות בשמאל הקיצוני ובשאר אויבי ישראל
    תקפתם את נתניהו שהוא מפחיד את אזרחי ישראל בחינם ומתעמת ללא צורך עם אובמה ימ’ש.
    החשיפה הגדולה של נתניהו זה לא החומר המודיעיני. זה אילץ את אירופה לבחור בין לצאת מטומטמת או להודות באמת.. מטרת ההסכם היתה למנוע מישראל לתקוף את איראן.
    ולא פחות חשוב, זה הביא את השמאל הישראלי להראות לנו אזרחי ישראל פעם נוספת עד כמה הם מוכנים למכור את המדינה בשביל לחזור לשלטון. ומכיוון שכל עוד נתניהו כאן הם יכולים להמשיך לחום, הם מוכנים ליישר קו בתקשורת עם נשיא איראן וחבר מרעיו.
    עם ישראל חכם, החכים, וישלם לכם כפועלכם – אריכות ימים והצטמקות באופוזיציה!