נתניהו בחשיפה דרמטית: הנה תכנית הגרעין הסודית של איראן

נתניהו נשא הערב 'נאום לאומה' מהקריה בת"א בשפה האנגלית, והציג מידע רב שנאסף על ידי המוסד הישראלי במבצע מודיעיני מזהיר - עשרות אלפי מסמכים ודיסקים מתוכנית הגרעין הסודית של איראן • "הערב נראה לכם משהו שהעולם לא ראה. איראן התחייבה שאין פרויקט כזה ושיקרה"
חרדים 10
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 20:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (שני), בנאום מיוחד,  מידע חדש שהושג על ידי המוסד הישראלי בנוגע לתכנית הגרעין באיראן.

את נאומו פתח נתניהו בשפה האנגלית: “אני רוצה שהקהילה הבינלאומית תשמע את הדברים, וגם תבין את הדברים”.

“מדובר בהישג מודיעיני מהגדולים שידעה מדינת ישראל”, פתח נתניהו. “הערב נראה לכם משהו שהעולם לא ראה בעבר, הלילה אנחנו נחשוף הוכחות חדשות וחד משמעיות לתכנית הנשק הגרעינית שאיראן מסתירה במשך שנים רבות מהקהילה הבינלאומית – ארכיון אטומי סודי, אנחנו נראה לכם את התיקים הגרעיניים הסודיים.

“אני כאן כדי להגיד לכם דבר אחד: איראן משקרת ובגדול”, הצהיר נתניהו.

ראש הממשלה הציג התבטאויות של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ושל שר החוץ האירני זריף שטענו כי איראן לא מעוניינת להשיג נשק גרעיני.

נתניהו: “אחרי שחתמה על הסכם הגרעין ב-2015 אירן העצימה את המאמצים להסתיר את פרויקט הגרעין. ב-2017 אירן הזיזה את הארכיון האטומי שלה למקום בקצה המדינה. מבחוץ זה נראה מקום תמים, אבל מבפנים זה משהו אחר לגמרי”.

נתניהו המשיך לתאר: “זה נראה כמו מחסן הרוס, אבל מבפנים הוא הכיל את הארכיון הגרעיני של איראן בכספות עצומות. מעט אירנים ידעו איפה זה, מעט מאוד. וגם מעט מאוד ישראלים. לפני מספר שבועות בהישג מודיעיני נדיר, ישראל השיגה חצי טוען חומר מודיעיני שנמצא בכספות האלה. הנה מה שהשגנו…”

בשלב זה הסיר ראש הממשלה וילונות מארונות שהוצבו מאחריו והציג קלסרים ותקליטורים של החומר המדובר.

המידע נמצא ב”55 אלף עמודים, עוד 55 אלף קבצים על 183 דיסקים”.

נתניהו המשיך: “כל מה שאתם רואים הוא העתק מדויק של החומר האיראני המקורי. אתם אולי תרצו לדעת איפה המקוריים, אני יכול לומר שכעת הם במקום בטוח; מסמכים מפלילים, מצגות, טבלאות, תכניות בניה, תמונות, ווידאוים ועוד”.

נתניהו הסביר: “ישראל חלקה את אותם חומרים עם ארה”ב, שיכולה לערוב לאותנטיות שלו, חלקנו אותו גם עם מדינות אחרות וסוכנות האטומית הבינ”ל. אנחנו יודעים במשך שנים שלאירן יש תכנית נשק גרעין סודית. אנחנו כעת יכולים להוכיח שהפרויקט הזה היה תכנית לבנות ולבדוק נשק גרעיני. יכולים להוכיח גם שאירן אוגרת את החומר הזה כדי להשתמש מדי שתרצה לפתח נשק גרעיני”.

ראש הממשלה שקופיות שונות מתוך מצגת שלדבריו נדלתה מאותו חומר שהצליחה ישראל לאתר ומוכיחה כי טהרן רצתה “לתכנן, לבנות ולבדוק 5 ראשי קרב – כל אחד עם 10 קילוטון טיאנדטי. לא צריך לקרוא פרסית כדי לראות 10 קילוטון. זה המטרה המוגדרת של הפרויקט. זה כמו 5 פצצות הורישימה ששמים על טילים בליסטיים. זה נייר מקורי איראני מהארכיון של הפרויקט”.

בהמשך הציג ראש הממשלה שמות וארגונים שממשיכים להפעיל את תוכנית הגרעין של איראן עד עצם היום הזה. “כולם זוכרים את מתקן פורדו להעשרת אורניום. הוא נבנה מתחת להר. לא שמים אלפי צנטריפוגות מתחת להר סתם כך. שמים אותם שם כדי להסתיר נשק גרעיני”.

לדבריו, “אפשר להגיע מכל מה שהוצג כאן ל-4 מסקנות: איראן שיקרה על כך שהם לא רצו להשיג נשק גרעיני. 100 אלף מסמכים מעידים על כך. גם אחרי העסקה איראן המשיכה להרחיב לפעול כדי להשיג נשק גרעיני. איראן לא חשפה כנדרש, אחרי ההסכם, את כל הפרטים מול הסוכנות לאנרגיה אטומית. ההסכם מבוסס על הסתרה ושקר”, סיכם נתניהו.

נתניהו הדגיש: “איראן ממשיכה גם כעת לשקר. שר החוץ האיראני זריף אמר רק בשבוע שעבר: ‘מעולם לא רצינו לפתח נשק גרעיני’. כן רציתם, אתם כן רוצים – והארכיון הזה מוכיח זאת. עסקת הגרעין היתה נוראית והיא עדיין כזאת”.

נתניהו סיכם: “הערב חשפנו הישג מודיעיני מהחשובים שידעה מדינת ישראל. בחשיפת המסמכים האלה ישראל עושה שירות גדול לא רק לביטחוננו, אלא גם לבטחונן של מדינות רבות באזור. בעוד כמה ימים יחליט הנשיא טראמפ מה לעשות בנוגע להסכם. אני בטוח שהוא יעשה את הדבר הנכון לארה”ב, לישראל ולשלומו של העולם כולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות