נתניהו ישא הערב ‘נאום לאומה’ ויחשוף מידע על האיום האיראני

12 ימים לפני המועד הסופי להחלטת הנשיא טראמפ אם להישאר בהסכם הגרעין: נתניהו יציג הערב לציבור מידע דרמטי שישראל ניסתה להשיג זמן רב על מיזם הגרעין האיראני - שיוכיח כי טהרן לא עומדת בהסכם • בגלל הנאום הצפוי: ראש הממשלה לא משתתף בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 16:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הערב (שני) בשעה 20:00 ‘נאום לאומה’, בו ימסור מידע חדש על התפתחויות משמעותיות בנושא הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות.

ההצהרה הדרמטית של נתניה, אותה הוא  צפוי לשאת בשפה האנגלית, באה 12 ימים בלבד לפני פקיעת המועד שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הקציב לפני פרישה מההסכם.

ההודעה אינה קשורה לתקיפה המיוחסת לישראל שבוצעה אמש בחמה שבמערב בסוריה.

נתניהו כינס בצהריים לישיבת חירום את שרי הקבינט ועידכן אותם בפרטי ההצהרה שהוא עומד למסור הערב.

בימים האחרונים הואצו השיחות בין ישראל וארה”ב בנושא הסכם הגרעין, לקראת ההחלטה של הנשיא טראמפ בימים הקרובים – אם להמשיך ולדבוק בהסכם הגרעין או להפר אותו.

של הנאום המיוחד, הודיעו אנשיו של ראש הממשלה כי הוא לא יגיע להשתתף בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, ובמקומו ינאם השר יריב לוין.

לפי דיווח בחדשות 2, המידע שנתניהו צפוי לחשוף מתבסס על מאגר מסמכים ענק, הכולל עשרות אלפי מסמכים, שנתפסו בידי ישראל ומוכיחים את הטענה שאיראן רימתה את העולם ביחס לתכנית הגרעין שלה.

אתמול נפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני החדש מייק פומפאו. במהלך הצהרות לתקשורת בתום הפגישה אמר נתניהו: “האיום הגדול ביותר לעולם ולשתי מדינותינו זה הניסיון של אירן להשיג נשק גרעיני”. פומפאו אמר: “שיתוף פעולה צמוד עם בנות ברית הוא חיוני למאמצים נגד אירן”.

פומפאו עודכן בתוכן הדברים שנתניהו צפוי לומר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות