לפיד: “לא אוהב בחירות לפני הזמן, אבל הממשלה הזו צריכה ללכת”

''הממשלה הזו, ראש הממשלה הזה, עסוקים כל היום בלסכסך, לריב, לתקוף את כל מה שמחזיק אותנו יחד" • ''בזמן שאני מוביל מאבק כדי להוציא את החיזבאללה מחוץ לחוק באירופה, במה הממשלה הזו עסוקה? בעצמה"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 15:14

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פתח את ישיבת הסיעה הראשונה בכנס הקיץ של הכנסת בביקורת חריפה על ממשלת נתניהו.

”אני מברך את כולם לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת. מי ייתן וזה יהיה לא רק המושב הקצר ביותר, אלא גם המושב האחרון”, פתח לפיד – והוסיף: “הפוליטיקה הפכה להיות הבעיה מספר אחת של המדינה”.

הוא המשיך: ”ראש הממשלה נתניהו הגיע למסקנה שהוא לא רוצה שיהיה פה עם אחד. כמה שנריב יותר, כמה שנשנא אחד את השני יותר, עדיף מבחינתו. הוא לא היה כזה. קרה לו משהו. כבר לא אכפת לו משום דבר חוץ מעצמו. אני מכיר את נתניהו יותר מעשרים שנה, אני אומר לכם – קרה לו משהו”.

לדבריו, ”הקואליציה הזו, הממשלה הזו, ראש הממשלה הזה, עסוקים כל היום בלסכסך, לריב, לתקוף את כל מה שמחזיק אותנו יחד. הם כבר מזמן לא עובדים אצל האזרחים. הם עובדים רק אצל עצמם”.

לפיד התרברב: ”בזמן שאני מוביל מאבק כדי להוציא את החיזבאללה מחוץ לחוק באירופה, במה הממשלה הזו עסוקה? בעצמה. עוד לפני שנפתח המושב שרת המשפטים שקד ושר התיירות לוין הודיעו שבאופן חסר תקדים הם הולכים לקדם הצעת חוק פרטית.

”איזו הצעת חוק? חוק אחדות ירושלים? חוק המלחמה בטרור? חוק המאבק ביוקר המחיה? מה פתאום… חוק הג’ובים! זה מה שחשוב להם. בשביל זה הם מוכנים לשבור את כל הכללים. ג’ובים לחברי מרכז. ג’ובים למקורבים. ג’ובים לאלה שיסדרו את המכרזים לחברים.

”נמאס להם שתופסים אותם בשחיתויות, אז הם מצאו פתרון חדש: הם הופכים את השחיתות לחוקית. אנחנו נעשה בדיוק ההיפך. בזמן שהם מפצלים, אנחנו נאחד. בזמן שהם משחיתים, יש עתיד תמשיך להוביל את המלחמה בשחיתות”.

לפיד סיפר כי מפלגתו תגיש השבוע את חוק הלאום שניסח ח”כ בני בגין מהליכוד: ”במקום החוק העקום של הקואליציה. נקדם את חוק הגיוס שלנו, את ביטול חוק המרכולים, נגיש סדרה של חוקים כדי להיאבק ביוקר המחיה. נעשה את כל מה שהממשלה הזו לא עושה. נעבוד. נעבוד למען אזרחי ישראל”.

לפיד הדגיש: ”אני לא אוהב בחירות לפני הזמן. מבחינתי ממשלות צריכות להיבחר ולכהן ארבע שנים. אבל הממשלה הזו צריכה ללכת. רגע לפני שהיא מסכסכת אותנו אחד נגד השני באופן שלא יהיה ניתן לשיקום. רגע לפני שהיא משחיתה באופן סופי את המדינה הנהדרת והמופלאה שלנו. הגיעה זמנה של הממשלה הזו ללכת הביתה ולא לחזור”.

יו”ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי התייחס בפתח ישיבת סיעתו  לפסקת ההתגברות שהממשלה מתכוונת לחוקק.

”הכנסת מתחילה היום כנס חשוב מאוד. אולי המשמעותי ביותר שעומד בפני מדינת ישראל. כנס שיקבע אם נמשיך להיות מדינה דמוקרטית או שנהיה כאילו דמוקרטיה. כאילו חופש ביטוי וכאילו זכויות אזרח. כמו בתורכיה”, אמר גבאי.

לדברי גבאי, “דמוקרטיה לא מאבדים בלילה אחד אלא בשלבים, בשיטת הסלמי”. לדבריו,  “הנושא הוא לא רק פסקת ההתגברות אלא הדמוקרטיה וערכי היסוד שלנו שהממשלה מנסה לבטל. תבינו, אם הדבר הזה יעבור החיים שלנו כאן ישתנו. לחלוטין. הכל יהיה אפשרי: יוכלו לעצור אתכם בגלל שפרסמתם פוסט ביקורתי, להחליט שכל הפגנה מצריכה אישור של גלעד ארדן או לקבוע שרק גברים מעל מטר ושמונים זכאים לדיור ציבורי”.

גבאי הבטיח להיאבק נגד כל חוק שמכרסם בדמוקרטיה. “וזה לא משחק של 61, 65 או 70 ח”כים. חוקי יסוד הם חוקי יסוד הם חוקי יסוד ולכן לא ניתן לעקוף אותם בחקיקה אחרת. אנחנו נאבק בכנסת ומחוצה לה, בכל מקום.

“ובדיוק כמו שהקפנו את בית המשפט העליון בירושלים בחומת הגנה אנושית – נתייצב בשבת גם בתל אביב ובכל הארץ. אני קורא למשה כחלון להיצמד למצע של כולנו, וליאיר לפיד לרדת מהגדר הנוחה והמוכרת. אף סקר לא יביא מנדטים כשאין דמוקרטיה”.

ישיבות סיעות הליכוד, הבית היהודי וכולנו בוטלו בשל דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב. בדיון משתתפים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות