בורו פארק: עובד בבי”ס חסידי פגע בעשרות בנות – וההנהלה התעלמה

בית ספר חרדי לבנות בבורו פארק, הידוע ברמת הצניעות הגבוהה הנדרשת בו, תחת מתקפה: למרות שהתקבלו דיווחים שעובד גוי פוגע בתלמידות - הנהלת בית הספר התעלמה • חבר בית הנבחרים דוב הייקינד: קיבלתי למעלה מ-100 שיחות טלפון מהורים • רק כשפרצה הסערה העובד פוטר • בשיחה עם ההורים הכחיש המנהל את האירועים
נתן פרל
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 12:27

טלטלה בברוקלין: בית ספר חרדי לבנות בשכונת בורו פארק, נמצא תחת מתקפה, לאחר שהתקבלו דיווחים רבים כי עובד גוי בבית הספר, כך על פי החשד, פגע בעשרות תלמידות, במשך מספר שנים – וכי הנהלת בית הספר הייתה מודעת להתנהגותו, אך לא עשתה דבר, על פי החשד, כדי להגן על התלמידות.

לפי דיווח באתר VIN, חבר בית המחוקקים של מדינת ניו יורק, דב הייקינד, אומר כי פנו אליו הורים רבים שבנותיהם לומדות בבית הספר, והתלוננו כי בנותיהן נפגעו.

לדברי הייקינד, ההורים סיפרו למנהל בית הספר על ההתעללות, לכאורה, שבוצעה על ידי העובד, אך זה לא נקט בשום פעולה.

הייקינד צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי בבוקר על הפרשה, וביקש מהורים שיש להם מידע על התעללות כלשהי בבית הספר שיצרו קשר עם משרדו. הוא גם פנה אל המנהל, כדי לדון עמו בנושא.

היקינד אמר כי המנהל שוחח עמו טלפונית ביום שישי אחר הצהריים, וסיפר לו כי קיבל למעלה מ-100 שיחות טלפון מהורים בשעות האחרונות – וכי עבודת העובד החשוד בבית הספר הופסקה.

לדברי היקינד, בנוסף לפניות של הורים ביום שישי, הוא קיבל גם שיחת טלפון לפני שבת ממשטרת ניו יורק, בה נמסר לו על תלונות שהוגשו על ידי הורים של תלמידות מבית הספר

“אין ספק שזה קרה”, אומר היקינד ל-VIN. “העובדה שהם נתנו לבחור הזה ללכת כעת, מדברת בעד עצמה”.

הייקינד הוסיף  כי לבית הספר, בו לומדות מאות תלמידות, יש מוניטין של  בית ספר מעולה, היות והוא שם דגש חזק על צניעות. לדברי היקינד, המעשים התרחשו בבית הספר היסודי, בבית הספר התיכון ובמחנה הקיץ של בית הספר, הממוקם בהרי הקטסקילס.

“הייתי בקשר עם המשטרה ובהתבסס על הודעות אימייל אמיתיות שיש לי, היו תלונות רבות למנהל על ההתנהגות הלא הולמת והוא לא עשה שום דבר בקשר לזה במשך שנים, עד יום שישי”, אמר היקינד. “העובדה שבית הספר הזה נחשב לאחד המשובחים ביותר, שבו הצניעות היא הוא ברמה הגבוהה ביותר, היא קצת מצחיקה מבחינתי”.

מעדויות שהגיעו לחרדים 10 עולה, כי באחד המקרים, ילדה העידה בפני אמא כי העובד חטף לה מצלמה, ואמר לה “להיכנס לחדר כדי לקבל אותה חזרה”,  וכשנכנסה ברחה מהחדר בצעקות וויתרה על המצלמה.

הילדה אמרה לאמא, כי רצתה לעשות קידוש ה’ “אז היא היתה נחמדה אליו”.

המנהל לא השיב לפניות של אתר VIN.

ממידע שהגיע לחרדים 10 עולה, כי בשיחות עם הורים לתלמידות בבית הספר, הכחיש המנהל את הדברים מכל וכל.

במהלך השיחות עם ההורים, אמרה אחת האימהות: “אם הפאה של אמא קצת ארוכה, זורקים את הילדים מבית ספר, אבל אם הגוי מתעסק עם הילדות, משאירים אותו לעבוד”.

בתגובה אמר המנהל: “אין רגע אחד שגוי לבד בלי השגחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות