שר החוץ החדש נפגש עם נתניהו: אם לא נצליח לתקן נפרוש מההסכם

שר החוץ האמריקני: "אנחנו פועלים למנוע את האיום של איראן בנושא הטילים" • על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים: "אנחנו גאים בפתיחת השגרירות בירושלים"
נתן פרל
י"ד אייר התשע"ח / 29.04.2018 19:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם מזכיר המדינה החדש של ארצות הברית – מייק פומפאו, שנכנס לתפקידו ביום חמישי האחרון.

בסיום הפגישה אמר פומפאו כי אם ארצות הברית לא תצליח לתקן את ההסכם עם איראן – היא תפרוש ממנו. “הנשיא טראמפ היה ברור מאוד, את ההסכם הזה צריך לתקן ואם אי אפשר לתקן אותו טראמפ יפרוש מההסכם”, אמר.

מזכיר המדינה הוסיף: “אנחנו פועלים למנוע את האיום של איראן בנושא הטילים, כמו גם האופן בו היא מפעילה זרועות טרור בתימן. אנחנו מצפים לעבוד עם בנות בירתנו, ביניהן ישראל, כדי למנוע את האיומים האלה”.

מזכיר המדינה החדש אמר עוד: “היו לנו שיחות פנטסטיות, מרביתן עסקו באיראן. אנחנו מודאגים מהתוקפנות האיראנית והאמביציה האיראנית להיות דומיננטית באזור נמשכת”.

נתניהו אמר כי הדיון על הסכנה מפני התחמשות איראן בנשק גרעיני והתוקפנות האיראנית האזורית היה משמעותי.

“אני מעריך את העמדה של הנשיא ושלך לגבי עצירת איראן מלהשיג נשק גרעיני”, אמר נתניהו. ראש הממשלה הוסיף: “אנשים חשבו שההתנהגות של איראן תרוסן, אבל קורה ההיפך. איראן חייבת להיעצר”.

על המלחמה בסוריה אמר פומפאו: “המשטר הברברי של אסד נתמך על ידי איראן”.  עם זאת ציין: “המשימה הראשונה של ארה”ב היא למגר את דאע”ש”.

פומפאו התייחס גם להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים בעוד שבועיים, ואמר: “אנחנו גאים בפתיחת השגרירות בירושלים” – אך הוסיף: “הגבולות והמשילות של ירושלים נתונים למו”מ”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות