במכירה פומבית: סיכת הדף היומי מועידת וינה תרפ”ג ו’צלחות פרנסה’

מדובר על שתי סיכות שעוצבו בעקבות הכנסייה הגדולה של 'אגודת ישראל א"י' שבה הוכרז על מפעל הדף היומי ההיסטורי • על הסמלים נכתב "כנסיה גדולה", "וינה תר"פג", "ד' אלול"
חרדים 10
י"ד אייר התשע"ח / 29.04.2018 17:04

במכירה המעניינת שתיערך בקרוב בבית המכירות CollecTodo יימכר פריט מרתק.

מדובר על שתי סיכות שעוצבו בעקבות הכנסייה הגדולה של ‘אגודת ישראל א”י’ שבה הוכרז על מפעל הדף היומי ההיסטורי.

על הסמלים נכתב “כנסיה גדולה”, “וינה תר”פג”, “ד’ אלול” ועוד.

הכנסייה של אגודת ישראל בתרפ”ג (1923) הייתה ועידה היסטורית: הרב מאיר שפירא, ראש ישיבת ‘חכמי לובלין’ וחבר בסיים הפולני, הגה את הרעיון של הדף היומי – שכל היהודים בכל העולם לומדים את אותו הדף בגמרא וכל 2711 ימים (כשבע שנים) מסיימים את כל הש”ס.

מאות אלפי יהודים ברחבי העולם לומדים כיום את ‘הדף היומי’, שמבוסס על הרעיון שאותו הגה רבי מאיר שפירא בשנת 1923, כאשר עכשיו נמצאים במחזור ה-14 של לימוד הדף היומי, והסיום הבא יהיה בשנת 2019.

הגר”מ שפירא טען, כי צריך שיהיה מצב שכולם ילמדו את אותו דף גמרא ואת אותה סוגיה בכל יום. ולכן כאשר שני  יהודים יפגשו ברכבת יהיה להם על מה לדבר.

“האם אתה מעלה בדעתך ש’יקה’ מפרנקפורט וחסיד גור מוורשה, יהודי מקזבלנקה והסוחר היהודי מניו יורק ילמדו כולם את אותו דף גמרא? לדעתי כן”, אמר הרב בכינוס שבו הכריז על היוזמה בעיר לובלין בפולין לפני המלחמה.

סיום הש”ס הראשון נערך בשנת 1930 לאחר 7 וחצי שנים. הסיום הראשון, שנערך בישיבת חכמי לובלין, היה חגיגי במיוחד והשתתפו בו 6000 איש.

סיכת דף היומי

צילום: CollecTodo

הסיום השני ב-1938, היה מצומצם.

במסגרת המכירה ימכרו גם סמלים נוספים, וכך גם עבודת אומנות יודאיקה ייחודית: שתי צלחות פרנסה שעליהן כתוב “ZEIT GEZOOND” -זייט געזונד.”

תחומי האספנות בבית המכירות CollecTodo מגוונים – אמנות, תרבות, בידור, קולינריה, מדע ועוד.

המיזם מעודד שיתוף, החלפות, למידה והרחבת הידע בנושאים ממוקדים, יצירת מעגלים חברתיים בעלי עניין אספני משותף, חנויות ווירטואליות, תערוכות, הרצאות וארועי תוכן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות