סקר: אם בני גנץ יוביל את העבודה הוא יקבל 24 – ויחסל את אורלי לוי

מסקר בחירות חדש של אתר וואלה עולה: אם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יעמוד בראש המחנה הציוני - המפלגה הקורסת הייתה זוכה ב-24 מנדטים, והופכת לשנייה בגודלה אחרי הליכוד • עוד בסקר: הצבת גנץ בראשות המפלגה מעלימה את מפלגתה של לוי-אבוקסיס, שלא עוברת אחוז החסימה
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשע"ח / 29.04.2018 15:48

בני גנץ יכול להציל את המחנה הציוני? מסקר שערך אתר וואלה עולה, כי לו היה עומד בראש המפלגה הקורסת, היה הרמטכ”ל לשעבר זוכה ב-24 מנדטים – יותר מפי 2 ממה שהמפלגה מקבלת בראשות אבי גבאי.

מהסקר עולה עוד, כי לו הבחירות היו נערכות היום, כשגנץ מוביל את המחנה הציוני, הליכוד עדיין הייתה המפלגה הגדולה עם 28 מנדטים, אך המחנה הציוני קופצת לעמדת המפלגה השנייה ועוקפת את יש עתיד – שזוכה ל-15 מנדטים.

תקופת הצינון של גנץ צפויה להסתיים בפברואר 2019. לפי וואלה, הוא קיים בחודשים האחרונים מגעים עם אבי גבאי ועם יאיר לפיד, אך אף אחד מהם אינו מציע לו עמדת הובלה או הנהגה.

בסוף השבוע פרסם העיתונאי בן כספית במעריב כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על גנץ להצטרף לליכוד ולהיות מועמד המפלגה לתפקיד שר ביטחון.

מהסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר והשתתפו בו 532 חברים בפאנל משיבים אינטרנטי, עולה כי הצבתו של גנץ בראשות המחנה הציוני מחסלת את מפלגתה המתוכננת של אורלי לוי אבקסיס, שבתרחיש כזה אינה עוברת את אחוז החסימה.

הסקר, שנערך בסוף השבוע שעבר, בחן שני תרחישים: מצב המפלגות הקיים, ומצב בו גנץ עומד בראש המחנה הציוני.

בסקר הרגיל, שבחן את מצב המפלגות הקיים, הליכוד מוביל עם 29 מנדטים, כשאחריו יש עתיד עם 19 מנדטים.

הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, והמחנה הציוני בראשות גבאי עם 11 מנדטים בלבד.

יהדות התורה מקבלת בסדר 8 מנדטים, מרץ וכולנו של משה כחלון – 7, ישראל ביתנו וש”ס חמישה מנדטים כל אחת.

את הרשימה סוגרת המפלגה החדשה של ח”כ לוי אבקסיס, עם 4 מנדטים בלבד, תוצאה נמוכה משמעותית מהתוצאה שנחזתה בסקר חברת החדשות בשבוע שעבר, שהעניק לה 8 מנדטים.

מהסקר עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום, הקואליציה הנוכחית הייתה מגדילה את כוחה מ-65 מנדטים ל-67.

במצב בו גנץ עומד בראש המחנה הציוני:

הליכוד – 28 מנדטים

המחנה הציוני – 24 מנדטים

יש עתיד – 15 מנדטים

הרשימה המשותפת – 12

הבית היהודי – 11

יהדות התורה – 8

ישראל ביתנו – 6

מרצ – 6

ש”ס – 5

כולנו – 5

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלוואי
    29/04/2018 18:02
    ארז
  1. אם בני גנץ יעשה את הטעות הזאת לא רק שלא יקבל 24 מנדטים הוא יקבל פרופיל 24 פסיכיאטרי הוא יחזיק אולי חצי שנה בתפקיד לפני שיגלחו לו את הראש אצל האדומים