פורסמו שמות 10 הנספים בנחל צפית I האשמות: מי אחראי?

תשע נערות ונער אחד נספו באסון בנחל צפית • לקראת חצות נמצאה גופתה של התלמידה הנעדרת • נתניהו: "המדינה אבלה, חיים צעירים נגדעו" • משרד הביטחון מאשים את משרד החינוך • אביו של אחד הנערים שנפצע: "רון נתלה על ענף של עץ והחזיק עצמו במים חצי שעה - עד שחולץ" • צפו
יוני גרין
י"ב אייר התשע"ח / 26.04.2018 21:38

אסון כבד: תשע נערות ונער אחד נהרגו ביום חמישי, לאחר ש-25 מטיילים כבני 18, תלמידי תיכון וחניכי המכינה הקדם צבאית ‘בני ציון’ בתל אביב, נסחפו בשיטפון במהלך טיול בנחל צפית סמוך לים המלח.

כוחות ההצלה, בהם שוטרים, מתנדבי יחידת החילוץ ערבה ומסוקים צבאיים, פעלו עד הערב לאיתור הנעדרים והטיפול בהם.

החיפושים אחר נערה אחת בת 18 נמשכו עד רדת החשיכה, ולקראת השעה 20:00 הוחלט על הפסקת החיפושים אחר הנערה הנעדרת, בשל תנאי מזג האוויר והסיכון של הכוחות המחלצים.

אולם, כוחות החילוץ שנותרו בשטח איתרו הלילה (ליל שישי) את גופתה של התלמידה. צוות מד”א קבע את מותה במקום.

בכך עולה מניין ההרוגים באסון לעשרה.

ואלה שמות הנספים: אלה אור ע”ה ממעלה אדומים, צור אלפי ז”ל ממזכרת בתיה, שני שמיר ע”ה משוהם, יעל סדן ע”ה מירושלים, מעין ברהום ע”ה מירושלים ורומי כהן ע”ה , בת 17.5 מהמושב מאור, שלמדה בבית הספר מבואות עירון,  אגם לוי ע”ה מהמושב חירות, עדי רענן ע”ה ממושב מכמורת, גלי בללי ע”ה מגבעתיים, אילן בר שלום ע”ה, תושבת ראשון לציון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערב, בהודעה מיוחדת שפרסם, צער רב על מותם של עשרת הנערים.

”מדינת ישראל אבלה על החיים הצעירים והמבטיחים שנגדעו באסון הכבד בערבה. אנחנו מחבקים בכאב את המשפחות המתייסרות ביגונן ומתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים”, אמר ראש הממשלה.

חניכי המכינה ערכו את הטיול המסורתי שלהם בנחל צפית. הם צעדו רגלית בתוך תוואי הנחל, כשהגיע גל גדול ועוצמתי. המטיילים שאותרו בתחילה הספיקו לעלות למקום גבוה, אך השאר נסחפו בנחשול שהגיע אליהם ומצאו את מותם.

וידאו: דוברות המשטרה

מדובר בתוואי שטח קשה, המקשה על ההגעה ואיתור הנעדרים.

משרד הביטחון נגד משרד החינוך

משרד הביטחון פרסם הערב  הודעה על רקע האסון, בה האשים את משרד החינוך באחריות לאישור הטיול שנערך.

“בתגובה לאמירות של גורמים במשרד החינוך, מבקש להבהיר כי לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הינו הגורם המקצועי והאחראי על אישור התוכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות”, נמסר בהודעת משרד הביטחון. “מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר”.

מנגד, במשרד החינוך אומרים כי אין באחריותם לאשר טיולים של מכינות קדם צבאיות, ולכן לא ידעו על הטיול או אישרו את קיומו.

עם זאת, משרד החינוך טרם התייחס רשמית ליציאת המכינה לטיול, למרות מזג האוויר הסוער, אך מטעמו נמסר כי המשרד “עוקב בדאגה אחר מאמצי החילוץ המתמשכים מהשיטפון ונמצא כל העת בקשר עם הגורמים הרלוונטיים”.

הטיול נערך ללא אישור חדר המצב של משרד החינוך, מאחר שהמכינה כגוף פרטי לא נדרש לאשר טיולים במוקד הטיולים של החברה להגנת הטבע ומשרד החינוך.

נסים חכים, אבא של רון, שנפצע באסון בנחל צפית, סיפר ל’כאן’: “רון נתלה על ענף של עץ והחזיק את עצמו במים חצי שעה עד שחולץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות