המשטרה על האסון: “המקרים הללו קורים כשלא נשמעים להנחיות I צפו

במשטרה טוענים כי ההנחיות שפורסמו מראש נועדו למנוע את האסון בערבה\ כאשר 25 תלמידים נקלעו לשיטפון • דוברת המשטרה "פרסמנו אזהרות וביקשנו מהציבור לא להגיע לאזור. האסון היה יכול להימנע" • עימות בין משרד הבטחון למשרד החינוך על האחריות לאסון
חיים טוויל
י"א אייר התשע"ח / 26.04.2018 18:00

דוברת המשטרה התייחסה היום (חמישי) לאסון בו נסחפה קבוצת מטיילים בנחל צפית סמוך ליום המלח, ואמרה כי הוא יכול היה להימנע.

בשיחה עם ‘החדשות’ אמרה הדוברת ניצב-משנה מירב לפידות: “פרסמנו אזהרות וביקשנו מהציבור לא להגיע לאזור. לצערנו המקרים הללו קורים כשלא נשמעים להנחיות. אנחנו עושים את המיטב עם כוחות החילוץ הכי טובים שיש ומקווים שיהיו בשורות טובות בסוף היום הזה”.

דוברת המשטרה הוסיפה: “לצערנו אנחנו רואים שוב ושוב איך הנחיות ברורות שמבקשות מהציבור לא להגיע נשארות כהמלצות ולא מתייחסים אליהן וחבל, כי האסון הכבד היה יכול להימנע היום.

“אנחנו מזהירים במידה ויש סכנות, אבל מי שמחליט לקחת את נפשו בכפו וללכת לטייל בדיוק איפה שאנחנו אומרים לא ללכת, ונתנו הנחיות מפורשות. השאלה בנושא צריכה להיות מופנית לבית הספר שהחליט להוציא את הנערים הללו לטיול למרות כל ההנחיות.

“אנחנו הניחנו, חסמנו כבישים, אתה לא מצפה שיהיה אפשר לסגור את כל הנחלים ואת כל המקומות במדינה הזו, בשביל זה מוציאים הנחיות”.

מדובר על קבוצת נערים מעל גיל 18, תלמידי מכינה קדם צבאית שאינם כפופים למשרד החינוך, וערכו את הטיול המסורתי שלהם בנחל צפית.

הטיול אורגן בידי המוסד שאליו הם משתייכים. בדרך כלל כשקבוצת תלמידים יוצאת לטייל, הדבר תלוי אישור ממשרד החינוך. אולם, מכיוון שהמוסד אינו כפוף למשרד החינוך באופן ישיר, לא היה צורך באישור חדר מצב של המשרד.

משרד הביטחון מבהיר בתגובה לאמירות של גורמים במשרד החינוך, כי לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הינו הגורם המקצועי והאחראי על אישור התוכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות.

“משרד הביטחון אינו אחראי על תוכנית הלימודים, לרבות הטיולים”, נאמר בהודעה.

במשרד הוסיפו: “משרד הביטחון ממשיך לעקוב בדאגה רבה אחר האסון הקשה בערבה. מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר”.
המטיילים הלכו רגלית בתוך תוואי הנחל, כשהגיע גל גדול ועוצמתי. המטיילים שאותרו הספיקו לעלות למקום גבוה, השאר נסחפו בנחשול שהגיע אליהם. מדובר בתוואי שטח קשה, המקשה על ההגעה ואיתור הנעדרים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות