פרטים חדשים על החיסול במלזיה: תיווך בעסקאות נשק עם צ’ קוריאה

מתחקיר שפורסם הבוקר בניו יורק טיימס עולה: חיסול מהנדס החמאס במלזיה היה חלק ממבצע נרחב של המוסד, לסיכול פרויקטים של פיתוח וייבוא נשק מתקדם לרצועת עזה • המהנדס ביצע מספר עסקאות נשק בתחומי הטילים והמל"טים עם צפון קוריאה
יוני גרין
י"א אייר התשע"ח / 26.04.2018 12:50

פרטים חדשים על החיסול במלזיה: מתחקיר של רונן ברגמן והאנה ביץ’ שהתפרסם הבוקר (חמישי) בניו יורק טיימס עולה כי מהנדס חמאס ד”ר פאדי אבלטש, שחוסל בשבת בבוקר במלזיה, היה מעורב גם בעסקאות נשק עם קוריאה הצפונית עבור ארגון הטרור.

לפי התחקיר, אל-בטש נשלח למלזיה, בין היתר, כדי לרכוש מערכות נשק ומזל”טים עבור חמאס.

בתחקיר מצוטטים”גורמי מודיעין מהמזרח התיכון”, הטוענים שהחיסול הוא חלק ממבצע נרחב של מוסד הישראלי, נגד ניסיונות של חמאס לשלוח מדענים ומהנדסים מעבר לים, לרכוש ידע בהכנת אמצעי לחימה.

כזכור, בדצמבר 2016 נורה למוות בדרום תוניסיה מוחמד א-זווארי, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס שהיה מומחה לפיתוח מל”טים.

על פי הדיווח, אלבטש עמד מאחורי כמה עסקאות נשק בתחומי הטילים והמל”טים עם צפון קוריאה באמצעות מלזיה. רק לאחרונה נתפס במצרים משלוח של רכיבי תקשורת המשמשים כחלק מטילים מונחים, שיועדו לעזה. ככל הנראה המהנדס סייע בתיווך העסקה.

לפי התחקיר, המוסד מייחס חשיבות רבה למערך כלי הטיס הבלתי מאויש שמקים חמאס, משום שהוא הוא עלול לתקוף מטרות בישראל באופן יעיל יותר מטילים.

אל-בטש היה אמור לנסוע לאיסנטבול באותו בוקר בו חוסל, כדי להשתתף בכנס אקדמי. אך לפי גורם מודיעיני היה צפוי להיפגש עם מנהיג חמאס בחו”ל מאהר סלאח.

אתמול פרסמה ‏משטרת מלזיה פרסמה תמונה נוספת של אחד החשודים בהתנקשות.

המשטרה המקומית גם מסרה מספר פרטים על החשוד: “גובהו 1.80 מטרים, בנוי היטב, בעל חזות אירופאית או מזרח תיכונית”. עוד נטען כי החיסול היה “מקצועי”.

הרשויות במלזיה ממשיכות להדגיש כי אין קצה חוט באשר למיקומם של החשודים בהתנקשות, אולם  ההערכה היא כי השניים עדיין נמצאים בשטח המדינה.

האופנוע של המתנקשים נמצא שלשום ליד אגם במרחק של כ-9 דקות מזירת ההתנקשות. על פי ההערכות, לאחר שנטשו את האופנוע עלו המתנקשים על כלי רכב אחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות