נשיא צ’כיה מצטרף לטראמפ: נעביר את השגרירות שלנו מת”א לירושלים

הנשיא מילוש זמאן הצהיר כי כבר בחודש הבא ייפתחו המוסדות הדיפלומטיים הצ'כיים בבירה • לדבריו, המהלך יתרחש בשלושה שלבים, שיחל עם פתיחת הקונסוליה בחודש מאי
יוני גרין
י' אייר התשע"ח / 25.04.2018 20:49

נשיא צ’כיה מילוש זמאן הצהיר היום (רביעי) כי בכוונתו להעביר את השגרירות לירושלים.

באירוע לרגל יום העצמאות בשגרירות ישראל בפראג הבהיר זמאן כי כבר בחודש הבא ייפתחו המוסדות הדיפלומטיים בבירה.

לדבריו, מהלך העברת השגרירות מתל אביב לירושלים יתרחש בשלושה שלבים, שיחל עם פתיחת קונסוליית כבוד בחודש מאי. בשלב השני יועברו מתל אביב לירושלים מרכז התרבות ולשכת המסחר הצ’כית, ובשלב השלישי תועבר השגרירות כולה.

לדבריו, בתוך חודשים ספורים תושלם העברת השגרירות באופן מלא וכל המוסדות הדיפלומטיים של צ’כיה יפעלו מבירת ישראל.

“כבר לפני שנים ספורות אמרתי שיש להעביר את השגרירות שלנו לירושלים. הגיע הזמן לבצע זאת”, דברי זמאן.

בהודעה שפרסם משרד החוץ בפראג נאמר, כי הצעד של הנשיא מהווה “הכרה במה שמקובל בכל מדינה שהשגרירויות ממוקמות בעיר הבירה שלה”.

עם זאת צויין בה כי “הרפובליקה הצ’כית מכבדת באופן מלא את המדיניות המשותפת של האיחוד האירופי, הרואה בירושלים את הבירה העתידית של מדינת ישראל ומדינת פלסטין העתידית”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, השוהה בימים אלה בפראג, בירכה על החלטת הנשיא הצ’כי: “הגיע הזמן לעשות צדק היסטורי, אתה היית מראשוני המנהיגים בעולם שדיברו כבר לפני ארבע שנים על חשיבות העברת השגרירות. לאור היחסים המיוחדים בין שתי המדינות שלנו, אנחנו מצפים לחגוג את פתיחת השגרירות של צ’כיה בירושלים בקרוב.”

צ’כיה תצטרף למדינות שכבר החליטו לעבור לבירה, ביניהן ארה”ב, הונדורס וגואוטמלה. בשבוע שעבר גם ממשלת רומניה אישרה את הצעת ההחלטה הקובעת כי שגרירות רומניה תעבור אף היא לבירה. כעת תעבור הצעת ההחלטה לאישור שרי הממשלה.

גורם מדיני בירושלים מעריך שלמרות שיש כבר החלטת פרלמנט – והערב הצטרפה הכרזה בדרג של נשיא – עדיין יש צורך בהחלטה מעשית של ראש ממשלה הצ’כי. אלא שזה עדיין לא מצליח כרגע להרכיב קואליציה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך את הכרזת הנשיא הצ’כי: “הצעד המנהיגותי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבשר על שינוי ביחס של מדינות העולם לירושלים. ירושלים היא בירתנו הנצחית והאהובה, נמשיך לחזק אותה ולבנות אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות