המשטרה תמנע מהרב ברלנד להגיע להדלקה במירון בל”ג בעומר?

יוסף גרינבוים
|
י' אייר התשע"ח / 25.04.2018 18:26
‘המרכז הישראלי לנפגעי כתות’ פנה אל רב היישוב מירון, לשר הדתות ולמנכ”ל המקומות הקדושים – בבקשה שלא לאפשר למנהיג ‘שובו בנים’ לקיים הדלקה בציון הרשב”י בל”ג בעומר: “גיוס מאמינים על ידי מנהיג כת” • מנהיגי מתנגדיו הגישו בקשה במשטרה לקיים תהלוכה ו”טקס הוקעה ומחאה”

במשטרת ישראל מנסים בימים אלו לעשות כל מאמץ שלא לאפשר למנהיג ‘שובו בנים’ לקיים הדלקה בציון הרשב”י במירון בל”ג בעומר – ולמנוע את הגעתו. כך נודע לחרדים 10.

כוונת המשטרה למנוע את בואו של הרב אליעזר ברלנד, נועדה למנוע אלימות ונדליזם שעוללים להתרחש כתוצאה מבואו במהלך אירועי ל”ג בעומר, וכן בשל חשש כי במקום יתפתחו עימותים עם פעילים חרדים המתכוונים להפגין מול ההדלקה המתוכננת – במידה ותתקיים.

לפי עדויות שהוצגו בפני המשטרה, כבר בעבר, כאשר הרב ברלנד הגיע למירון בל”ג בעומר, נוצר במקום אי סדר.

במקביל, ‘המרכז הישראלי לנפגעי כתות’ פנה היום (רביעי) אל הגאון רבי מאיר שטרן, רבו של היישוב מירון, לשר הדתות דוד אזולאי ולמנכ”ל המקומות הקדושים יוסי שווינגר – בבקשה שלא לאפשר לרב ברלנד לקיים הדלקה בציון הרשב”י בל”ג בעומר.

תחת הכותרת  הנדון: הופעת “הרב” ברלנד בל”ג בעומר במירון” – כתבה המנכ”לית רחל ליכטנשטיין אל רב היישוב: “בבקשה עשה כל מאמץ שהיום חשוב זה, בו עולים מאות אלפי יהודים לקבר רבי שמעון בר יוחאי, לא יתקיים אירוע ראווה וגיוס מאמינים על ידי מנהיג כת ועבריין מורשע בתוככי המושב מירון”.

ברלנד, הדלקה, מירון, נפגעי כתות

לדבריה, “אירוע כזה עלול לגרום לאנשים חדשים להיחשף אל הכת ואלו בהמשך עלולים להיות הנפגעים הבאים”.

בפנייה אישית אל הרב היא כותבת: “ברלנד מנסה לקיים בכל עיר פגישות עם רבנים ודואג כי חסידיו יצלמו פגישות אלו כדי לפרסם את התמונות ולנסות להחזיר לעצמו את מעמד הרב הצדיק. ככל שיתקיימו פגישות כאלו והפעילות היחצ”נית של אנשיו של ברלנד תפרסם את הדברים בתקשורת הכללית, הדבר יגרור חילול השם וביזיון היהדות והתורה”.

 

ברלנד, הדלקה, מירון, נפגעי כתות

מתנגדיו של מנהיג ‘שובו בנים’ הגישו בקשה במשטרה לקיים תהלוכה ביום ל”ג בעומר לפנות בוקר, כדי “שטקס היחצ”נות של העבריין המורשע”, כלשונם, “יהפוך  לטקס הוקעה ומחאה”.

בבקשה הם מציינים כי בכוונתם לצעוד עם שלטים, להפעיל רמקולים “שיישמעו בכל שטח ההדלקה”, ולחלק פליירים של “מכתב בית הדין נגד ברלנד”.

מהמשטרה נמסר לחרדים 10 בתגובה: “המשטרה אינה מגיבה”.

במשרד הדתות אישרו כי התקבל מכתב.

מנכ”ל המקומות הקדושים יוסי שווינגר, אומר בתגובה לחרדים 10: “אני לא מתייחס לנושא!”

את תגובת ‘שובו בנים’ לא הצלחנו לקבל. לכשתתקבל נפרסמה.