בניזרי חוזר לפוליטיקה? שס ומקורביו מכחישים מגעים

אריה ריבקינד
|
י' אייר התשע"ח / 25.04.2018 11:28
אחרי שעד המדינה משה סלע הודה ששיקר, הרב שלמה בניזרי רוצה מחיקת קלון, כדי “לטהר את שמי ולאפשר לי לחזור לפוליטיקה” • יום ליום: בניזרי ביקש לסיים עבודתו בעיתון “כדי להתפנות לנושאים החדשים” – והנהלת העיתון נעתרה • ש”ס ובניזרי מכחישים מגעים

פרסום ראשון בחרדים 10: בתנועת ש”ס מנהלים בתקופה האחרונה מגעים עם השר לשעבר הרב שלמה בניזרי על חזרה לחיים הפוליטיים.

בניזרי, בן 57, כיהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת ש”ס מהכנסת ה-13 ועד לכנסת ה-17, והיה סגן שר הבריאות, שר הבריאות ושר העבודה והרווחה. הוא חדל מלכהן כחבר הכנסת לאחר שבשנת 2008 הורשע בקבלת שוחד, בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט – ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל, מתוכן ריצה שנתיים וחצי.

בחודשים האחרונים, לאחר שמשה סלע – מי שהיה עד המדינה במשפטו והוביל להרשעתו, הודה בראיונות שהעניק לתקשורת כי שיקר, מנהל השר לשעבר מהלכים שיובילו להסרת הקלון, על מנת שיוכל לשוב לחיים הפוליטיים.

ב’כאן’ דווח ביום שני, כי השר לשעבר אומר למקורביו שהוא שוקל לבקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין מחיקת קלון, כדי “לטהר את שמי ולאפשר לי לחזור לפוליטיקה”.

נדגיש, כי בש”ס מכחישים כל מגע עם הרב בניזרי. “לא היה ולא נברא”, אומרים במפלגה.

גם הרב שלמה בניזרי מכחיש מכל וכל קיום מגעים כאלה. לדברי מקורביו, “הוא לא נפגש לא עם דרעי ולא עם מישהו מאנשיו לאחרונה, ולא שוחח עם אף אחד לגבי אפשרות חזרה לשס. כמו כן, הוא לא פנה וגם לא פנו אליו משס בענין זה או אחר”.

לדבריהם, “מטרת בקשת החנינה היא רק מחיקת הקלון במטרה לטהר את שמו הציבורי, ולא כל כוונה פוליטית”.

הרב בניזרי עצמו אמר: “אני עדיין העורך של יום ליום, ולא הודעתי לעיתון שאני עוזב לפוליטיקה”.

אולם העיתון יום ליום היוצא לאור מחר בבוקר מדווח כי “כחלק מהמהלך פנה הרב בניזרי בימים האחרונים להנהלת העיתון בבקשה לאפשר לו לסיים את עבודתו בעיתון, כדי להתפנות לנושאים החדשים העומדים על הפרק. מיותר לציין כי בשל בקשת הרב בניזרי הנהלת העיתון נעתרה לבקשתו והוא יסיים את תפקידו בימים הקרובים”.

בעיתון דווח עוד, כי “נעמה עידן, מו”ל יום ליום, בתגובה מברכת את העוסקים במלאכת הקודש של יצירת שלום. ‘אני רואה את הציבור הספרדי, והוא שבע ממלחמות. הקהל שלנו רוצה לראות את כל הרבנים בעיתון בדיוק כפי שהוא רוצה לראות את הפוליטיקאים נלחמים למען היהדות ולא מלחמות אישיות ושפלות’.

לדבריה, “היעד – הצלת היהדות הינו יעד חשוב, גם אם אנו נדרשים להקריב קורבנות. אנו ב’יום ליום’ אנחנו, כעיתון האמון על דרכו של מרן נאפשר לשלום לקרות ונאחל בהצלחה רבה לכל הנוגעים בדבר”.

עד המדינה:  “בניזרי זכאי מבחינתי”

בניזרי נפגש ביום ראשון השבוע לראשונה מאז העדויות במשפט עם המדינה סלע, שהיה חברו הקרוב, במסגרת תכנית ברדיו ירושלים של שני פרקליטים מוכרים: עורכי הדין יניב שגב ושני אילוז. כתבה על הפגישה שודרה גם בחדשות 2.

סלע חזר בתכנית על טענתו כי מסר עדות שקר כנגד בניזרי והביא להרשעתו שלא בצדק.

בניזרי אמר בתכנית: “הרגשתי ממנו מעין בגידה. למעשה הוא זה שגרם לכליאתי ולפגיעה בכל משפחתי, ולגדיעה הקריירה הפוליטית שלי”.

סלע, מצידו, האשים: “המשטרה הובילה אותי”.

באדיבות חברת ‘החדשות’

סלע התראיין לאחרונה ואמר שעדותו בבית המשפט הייתה עדות שקר: “אני, גם אם חטאתי ופשעתי, אני לוקח עליי אחריות. הייתי צריך לקחת אחריות גם אז, אבל המשטרה מובילה אותך למקומות שאף פעם אתה לא יודע לאן אתה מגיע”.

בניזרי מסר כי התלבט בשאלה אם לבקש משפט חוזר בשל אמירותיו של עד המדינה סלע. לפי שעה, בניזרי החליט שלא לגשת לבית המשפט. “חשוב שהוא יצא ואמר את הדברים כפי שבאמת שהיו”.

בראיון לפני חודש וחצי ב’כאן’ אמר סלע: “אני טוען חד משמעית ששלמה בניזרי חף מפשע. סימנו אותו. בניזרי זכאי מבחינתי”.

הרב בניזרי, שהתראיין גם הוא לתכנית, הגיב על הדברים שאמר סלע: “הדיחו אותו להעיד עדות שקר נגדי. הוא אומר את הדברים האלה כבר שבוע ועד לרגע זה כמעט אף כלי תקשורת לא מוכן להכניס את זה. יועץ משפטי, שרת משפטים – אף אחד לא בודק את זה”.

עוד אמר בניזרי: “שלחו שר בכיר לכלא לארבע שנים. רוששו אותי כלכלית, הרסו את עתידי הפוליטי, פגעו במשפחתי. שלמה בניזרי מבחינתם לא קיים”.

הסיפור המלא על המגעים של שלמה בניזרי על חזרה לזירה הפוליטית יתפרסמו ב’יום ליום’.