כ-5 מיליון שקל: בקשה לייצוגית נגד תנובה בעקבות הוספת המים לשוקו

שייע קליין
|
י' אייר התשע"ח / 25.04.2018 01:46
בעקבות חשיפת TheMarker: תנובה השיקה שוקו במתכון חדש המכיל 81.5% חלב לעומת 96% בגרסה הקודמת – כשאת החלב החליפו מים • השינוי לא הובלט על גבי האריזה

 סערת המים בשוקו של תנובה: לבית המשפט מחוזי מרכז הוגשה אתמול (שישי) בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת תנובה בסכום כולל של כ-5 מיליון שקל.

לפי דיווח ב-TheMarker, התובע הייצוגי אולג ציפורן, באמצעות עו”ד יוחי גבע, טוען כי במשך שנים רכש שוקו תנובה בגדלים שונים, מתוך ידיעה כי הם מכילים 96% חלב, יותר מהמתחרים.

לדבריו, הוא לא הבחין בכל שינוי באריזות המוצר או בכך שכמות החלב שבמוצר הוקטנה לאחרונה והוחלפה במים עד שקרא את הכתב ב-TheMarker שחשפה את הנושא.

בכתבה דווח, כי לאחרונה ביצעה תנובה שינוי באריזות המוצר ובהרכבו ושוקו תנובה כבר אינו מכיל 96% חלב אלא רק 81.5% חלב. את החלב החליפה תנובה במים, בעוד המחיר נותר כשהיה. בהתאם, גם כמות החלבון במוצר ירדה מ-3.5 גרם ל-2.8 גרם ל-100 מ”ל.

התובע מתייחס לכך שעל השוקו בגירסה הקודמת של תנובה נכתב בגדול כי המוצר מכיל 96% חלב, בעוד שעל הגרסה החדשה נכתב בקטן בתחתית האריזה “מתכון חדש” – כך שדבר השינוי הוצנע במתכוון, כאשר כל שמצוין על גבי האריזות החדשות, באותיות קטנטנות בתחתית האריזות הוא: “מתכון חדש – שינויים ברשימת הרכיבים”.  בבקשת התובענה נכתב, כי “היה על תנובה לציין את דבר השינוי ומהותו באותיות גדולות לא פחות מאלה בהם סומן הסימון אודות כמות החלב במקור”.

עוד נטען כי תנובה ביצעה מעשה הטעיה חמור והפרה את סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן המדבר על איסור הטעיה.

מתנובה מסרו בתגובה לכתבה שחשפה את השינוי: “כחלק מתוכנית המצפן התזונתי בוצע שינוי במתכון של שוקו תנובה, שכלל הפחתת סוכר והוספת מים. בסך הכל בוצעה הפחתה של כ-20% בסוכר במוצר ביחס למתכון האחרון, כאשר שאר הערכים התזונתיים של המוצר, לרבות סידן, נותרו דומים. עד היום הפחיתה תנובה יותר מ-50% מכמות הסוכר המוסף בשוקו”.