צווי הגירוש נגד המסתננים בוטלו • רה”מ: מתקני המעצר ייפתחו מחדש

המדינה לבג"ץ: "לא ניתן לבצע הרחקה בכפייה של מסתננים למדינה שלישית. כל הצווים בוטלו" • ביבי ודרעי סיכמו: פתיחה מחדש של מתקני מעצר, וקידום פסקת ההתגברות • בנט: קודם להעביר פסקת התגברות • מטה המאבק של דרום ת"א: לשלוח פקחי הגירה לרחובות, ולהשליט את הריבונות
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 20:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה  דרעי סיכמו הערב (שלישי), בעקבות סירובן של המדינות השלישיות לקבל את המסתננים בתנאים שישראל דרשה – להיערך מיד לפתיחה מחדש של מתקני המעצר למסתננים, לקדם את פסקת ההתגברות כדי לאפשר את הפעלתם, ולקדם אמצעים נוספים לפתרון הבעיה.

יו”ר הבית היהודי הגיב על הודעת ראש הממשלה לפיה בכוונתו לפתוח מחדש את מתקני המעצר למסתננים ולחוקק את פסקת ההתגברות.

“מברך על הודעת ראש הממשלה לפתוח מחדש את המתקן הפתוח בחולות”, צייץ בנט. אולם הוסיף כי “יודגש: על מנת להעביר לשם בפועל מסתננים בלתי חוקיים צריך: 1. להעביר פסקת התגברות, ורק אז: 2. לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות ברוב הנדרש בפסקת ההתגברות.

“לכן אני חוזר ואומר: ביום א’, ה-6 במאי, אנחנו נעלה להצבעה את פסקת ההתגברות”.

פרקליטות המדינה הגישה אחר הצהריים לבג”ץ הודעת עדכון בנוגע לעתירות נגד גירוש מסתננים, לפיה בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות להרחיק את המסתננים מאפריקה למדינה שלישית בניגוד לרצונם, ולכן כל צווי הגירוש שכבר ניתנו עד כה – מבוטלים.

כמו כן, לא יחולקו צווי גירוש נוספים. המדינה תמשיך לעודד את המסתננים לעזוב מרצון ותחדש את אישורי השהייה שלהם ל-60 ימים נוספים.

במטה המאבק של תושבי דרום תל אביב זעמו בעקבות הודעת המדינה.

“המדינה כבר מזמן איבדה את המשילות והאמינות שלה. דווקא עכשיו, הממשלה צריכה לעשות הכל כדי לחוקק את פסקת ההתגברות ולהחזיר את המשילות. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לפתוח מחר מחדש את מתקן חולות, לאכוף את חוק הפיקדון, לשלוח פקחי הגירה לרחובות, ולהשליט את הריבונות ברחובות דרום תל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות